Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Minivenu «faetons»

Pirmā iepazīšanās ar Volkswagen T5 sērijas atjaunoto versiju pagājušā rudenī atnesa ne sevišķi oriģinālu atziņu, ka Transporter un visi tā radinieki joprojām ir klase par sevi. Ne velti kādas prāvas transporta firmas īpašnieks, kura darbazirgu parks sastāv no vieniem vienīgiem mersedesiem, pats nemainīgi stūrē VW Multivan.

Ārzemēs paspējām izbraukt vien ar tām _T5_ modifikācijām, kas nešķita pietiekami interesantas citiem kolēģiem, tāpēc virkne nozīmīgu jaunumu palika «aiz kadra», piemēram, septiņātrumu _DSG_ pārnesumkārba - gluži normāla parādība pasažieru «folksī», turpretim kas neredzēts lielā minivenā. Tagad jaunais _T5_ sasniedzis Latviju, un mums ir tas gods uztīt pirmo kilometru simtu kafijas brūna VW Multivan Highline spidometrā.

Konfektes nekļūst vecas

Pie tuvākas iepazīšanās tumšbrūnais «metāliks» izrādās nevis Coffee Brown, bet gan Toffee Brown - tātad īrisu brūns. Ar zeltainu spīdumu atjaukti brūni toņi vāciešiem ir modē - BMW X1, Audi Allroad un tagad arī Multivan. Lai elegantais MPV spētu tikt uz priekšu realitātes šovā Live Riga - Push Your Car!, nācies piemeklēt 4x4 ziemas riepas, jo vieglo un komercauto izmēri acīmredzot tādiem diskiem neder. Var tikai pabrīnīties par to, cik mūžīgs izrādījies Multivan dizains, jo, izņemot jaunus lukturus, automobiļa izskatā pa lielam nekas nav mainījies. Laikam jau taisnība, ka labas lietas ir vienkāršas un nekad nenoveco.

Mīksto mēbeļu salons

Bet iekšā Multivan nepavisam nav vienkāršs, sevišķi Highline versijā. Pirmo divu rindu sēdekļi izskatās kā demontēti no privātas lidmašīnas, un no kastes salona vidū izbīdās apaļš, atlokāms galdiņš. Biznesklases izjūtas papildina autonomā ventilācijas sistēma tieši virs galvas. Trīsvietīgu dīvānu ar Multivan nevar pārvest, tāpēc ka viens tāds jau ir priekšā. Pašā salona aizmugurē atrodas monumentāla, trīsvietīga mēbele, kas, tāpat kā pārējās sēdvietas, darināta no ādas un alcantara. Ar sviru, kas spētu izraut aviolainera evakuācijas durvis, var pierunāt nogāzties visu atzveltni vienā gabalā. Par spīti slepeniem ritenīšiem, pabīdīt šo kolosu uz priekšu, vienlaikus sēžot uz tā, ir tikpat pārcilvēcisks uzdevums, cik izkustināt no vietas Oskara Vailda kapakmeni Perlašēzas kapsētā. No bagāžnieka puses dīvāns padodas vieglāk, ja vien pietiek attapības atrast teicami nomaskētu fiksējošu siksnu. Bagāžnieka Multivan praktiski nav, garākus priekšmetus nākas likt tieši uz pakaļējā sēdekļa, jo zem dīvāna nevar pabāzt pat papīra lapu. Pasažieriem ar bagāžu paredzēta pagarināta versija Long, savukārt vairāk praktiskuma var meklēt lētākajā Caravelle. Multivan tomēr ir biznesa transports, un dubļainiem velosipēdiem tajā nav vietas.

Skats no stūres

Ja kāds no pasažieriem gribēs parunāties ar Multivan vadītāju, viņam nāksies lūgt atļauju stjuartei. Šī minivena vadītājs sēž savā tronī cēli un pašapzinīgi kā gaisakuģa pilots un skatās uz visiem no augšas gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Viņa rokās ir Golf VI stūre, 180 zirgspēku no divu turbīnu presingota dīzeļa un neierobežota vara pār elektriskajām slīddurvīm. Viņš var uzsildīt salonu, neizkāpjot no gultas, jo par diviem tūkstošiem eiro Multivan uzstādīta autonomā apsildes iekārta ar tālvadības pulti. Multivan piedāvājums Baltijas valstīm atšķiras no vācu «preislistēm». Tajā ir divi dīzeļi ar vienādu 2 l tilpumu, bet atšķirīgu turbokompresoru skaitu («Bi» nozīmē «biturbo»), divi aprīkojuma līmeņi, kā arī iespēja par 2000 eiro tikt pie DSG kārbas, kas, kā jau varēja gaidīt, darbojas nevainojami. Par gandrīz 3000 eiro Multivan izaicina pilsētas džipus, jo aprīkots ar 4MOTION pilnpiedziņu, tiesa gan, tikai kombinācijā ar manuālo pārnesumkārbu.

Divu pasātu cenā

Multivan pēc modernizācijas ir tikpat iespaidīgs people mover sugas pārstāvis, cik agrāk. Savā ziņā tas ir prestižāks par VW Phaeton un maksā tik, cik divi Passat. Attēlos redzamā automašīna bez papildaprīkojuma maksā gandrīz 47 000 eiro, ar - visus 55. Liela džipa vai luksusklases auto cena! Kaut kā ir kļuvis arī mazāk, piemēram, sīku būkšķu no bedrēm, jo Multivan piekare ir mīkstāka un komfortablāka, un pat visjaudīgākā dīzeļa degvielas patēriņš ir mazāks par 8 litriem. Pārtikuši uzņēmumi spēs novērtēt jaunā Multivan dotumus, bet pārējiem atliek cerēt, ka pagalmā nokritīs meteorīts no tīra zelta vai arī cenā nokritīsies 2003. gada Multivan modelis. Zinot, cik stabila ir Multivan atlikusī vērtība, vēl nav zināms, kurš scenārijs ir ticamāks.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena eiro

VW Multivan 2.0 TDI Comfortline 36 025
VW Multivan 2.0 TDI Highline 41 900
VW Multivan 2.0 BiTDI Highline 7-DSG 46 900*
*demoauto
Cenas noapaļotas

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?