«Precīzu skatītāju skaitu nenosaukšu, baidos samelot, taču paši redzat, ka viņu ir daudz,» saka sacīkšu organizētāja Baltijas Kausa fonda preses sekretārs Ģirts Avotiņš. «Citās valstīs gan nāk vairāk līdzjutēju. Latvijā cilvēki laikam vēl nenovērtē, cik liela mēroga pasākums šis ir. Te startē pasaules motokrosa elite, un sacensību organizēšana ir tam atbilstošā līmenī. Žēl, ka ārzemnieku vairāk nekā vietējo.»
Tomēr tie, kuri atnāca, domājams, savu lēmumu nenožēlo. Trasē ritēja sīva cīņa par maksimāli augstākām vietām. Ķeguma trase ir viena no pateicīgākajām līdzjutējiem pasaules čempionāta ietvaros, jo tiek nodrošināta visas trases pārredzamība. Sacīkšu starplaikos skatītājiem bija iespēja baudīt dažādas atrakcijas. Bija padomāts arī par bērniem, kuri varēja iejusties lielo kārtā un pavizināties ar komandu motociklu miniatūriem prototipiem. Īsāk sakot, bija viss ģimenes atpūtai.
Varbūt vietējo iedzīvotāju kūtrums sacīkšu apmeklēšanā daļēji skaidrojams ar Latvijas sportistu cīņu par punktiem, nevis par goda pjedestālu, taču šoreiz neizpalika arī patiešām augstvērtīgi rezultāti. Matīss Karro iepriecināja ar 9. vietu MX2 klasē, Ivo Šteinbergs tika pie kopvērtējuma punktiem abos MX1 klases braucienos, bet Raimondam Baltgalvim veterānu pasaules kausā līdz kāpšanai uz pjedestāla pietrūka tikai nieka piecu sekunžu.
Ieejot komandu boksos, uzreiz top skaidrs, kuram sacīkstes ir izklaide un kuram - smags darbs. Komandu mehāniķi un apkalpojošais personāls aktīvi pucē motociklus gaidāmajam braucienam, mēģinot pēdējā brīdī veikt arī kādus sīkus uzlabojumus, kas sportistam var palīdzēt trasē, bet paši braucēji izskatās noguruši un mēģina atgūt spēkus izšķirošajiem braucieniem. MX2 klasē startējošo Matīsu Karro sastopu slēpjamies komandas autobusā. Noguris viņš iznāk uz sarunu. Tūlīt pat ap viņu pulcējas prāvs atbalstītāju pulks, kas lūdz autogrāfus, dāvina braucējam suvenīrus un novēl veiksmi.
Pirmā brauciena startā viņš zaudēja daudz vērtīgu sekunžu pēc sadursmes ar viņam priekšā nokritušo konkurentu, taču spēja saņemties un finišēt 15. vietā, tiekot pie sešiem punktiem kopvērtējumā. Jautāts, ko no viņa var gaidīt otrajā braucienā, Matīss atbild: «Ja startā neviens nekritīs man ceļā, tad jābūt desmitniekā.» Solījumu viņš arī izpildīja, jo otrajā braucienā izcīnīta 9. vieta. Līdz ar to Latvijas posms Matīsam ir šosezon veiksmīgākais. Iekrāti 18 punkti, un kopvērtējumā viņš ar 44 punktiem pakāpās uz 22. pozīciju. Ņemot vērā, ka Matīss savainojuma dēļ izlaidis sešus no 10 PK posmiem, ļoti cienīgs rezultāts.
Prestižākajā MX1 klasē pie trim punktiem tika Ivo Šteinbergs. «Esmu ļoti priecīgs par paveikto. Bija grūti, bet mērķis sasniegts. Otrajā braucienā jau startā piedzīvoju kritienu, bet ar visu to paguvu aizkļūt līdz kārotajam divdesmitniekam. Jau sacīkšu beigās Lauris [Freibergs] pieļāva mazu kļūdiņu, un es viņu apsteidzu. Žēl viņa - divreiz pēc kārtas palika pirmais aiz punktiem. Tas ir psiholoģiski smagi, pats zinu, kā tas ir, jo pagājušajā gadā es Ķegumā divreiz paliku 21. vietā. Tad jau labāk palikt kaut kur zemāk - mazāka škrobe,» līdzjūtību tautietim izteica Šteinbergs.
Četros no pēdējiem pieciem posmiem Šteinbergs ir pratis iebraukt punktos, kas liecina par viņa meistarības palielināšanos un stabilitātes iegūšanu. «Esmu uzņēmis ātrumu, un tas ir jāturpina.» To arī novēlam!
Nākamais posms notiks 31. jūlijā Beļģijā.