Par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) iecerētajiem grozījumiem Ministru kabineta (MK) noteikumos, kas satur izmaiņas mācību stundu skaitā pamatskolās, ir nobažījusies Latvijas Pedagogu dome (LPD), jo noteikumi tiekot virzīti sasteigti un minētās izmaiņas varot apdraudēt skolēnu izglītības kvalitāti. Saeimas komisija lūgs paskaidrojumus IZM pārstāvjiem, lai uzzinātu, vai LPD bažas ir pārpratums, vai arī tās ir pamatotas.
Noteikumu projekts par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem izsludināts 25. oktobrī valsts sekretāru sanāksmē. Cita starpā tajos turpmāk nebūs norādīts konkrēts nedēļā īstenojamo stundu skaits mācību priekšmetā, bet gan minimālais stundu skaits. Plānots, ka tas ļaus stiprināt skolu autonomiju, jo pati izglītības iestāde varēs izlemt, kā papildināms mācību stundu skaits, nepārsniedzot mācību stundu slodzi nedēļā. Taču mācību programmas un mācību grāmatas veidotas, orientējoties uz maksimālo stundu skaitu, kāds ir noteikts pašreiz spēkā esošajos noteikumos, iepriekš skaidroja LPD valdes priekšsēdētājs Andrejs Mūrnieks. Īpaši mazs stundu skaits - viena stunda nedēļā - ir paredzēts mākslas priekšmetiem - mūzikai, literatūrai, vizuālajai mākslai. Arī pret sportu attieksme esot diskriminējoša.
Tas ir kārtējais «darbs» mūzikas izglītības un vispār mākslas priekšmetu izglītības sagraušanā, uzskata Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas asociētais profesors kordiriģents Arvīds Platpers un lektore Laima Lasmane, kuri izplatījuši atklātu vēstuli izglītības ministram Robertam Ķīlim. «Samazinot mūzikas stundu skaitu, tiks apdraudētas Dziesmu svētku tradīcijas. Ar 1992. gadu Latvijā ir izstrādāta bērnu un jaunatnes mūzikas uztverei un vispārējās dzirdes attīstībai noteikta pedagoģiski un metodiski pārdomāta sistēma. Izjaucot doto mācību un mācīšanās standartu un mācību materiālu apjomu, valsts atkal tērēs līdzekļus jaunai «reformai» - jauniem mācību standartiem, programmām, mācību grāmatām,» pauž vēstules autori, kuri uzskata, ka bez profesionālu speciālistu un zinātnieku pamatojuma nedrīkst pieļaut, ka skolu direktori izvēlas mācību priekšmetu sadali.
Diena.lv