Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +16 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 23. septembris
Vanda, Veneranda, Venija

Nākotnē cer uz Ķīnas kravām un vērienīgu dzelzceļa elektrifikāciju

Pieļaujot iespējamo Krievijas kravu apjoma mazināšanos, Latvijas dzelzceļš (LDz) vēlas piesaistīt jaunas kravas no Ķīnas, liecina LDz jaunākā informācija.

Pagaidām nemieri Ukrainā un nestabilā starptautiskā situācija LDz pārvadāto kravu kritumu nav izraisījusi, pat tieši pretēji - pārvadāto kravu apjoms, salīdzinot ar pagājušo gadu, audzis. «Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms 2014. gada pirmajā pusgadā par 4,7% pārsniedza 2013. gada apjomu - šogad pārvadāti 30,8 miljoni tonnu,» uzsver LDz pārstāvis Māris Ozols. (Pērn visa gada laikā LDz pārvadāja 55,8 miljonus tonnu kravu.)

Jāatgādina, ka LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis Dienai jau iepriekš uzsvēra, ka «protams, LDz nepatīk Krievijas kravu dominēšana, un mēs strādājam pie tā, lai piesaistītu pēc iespējas dažādu valstu kravas. Meklējot alternatīvas, jāraugās uz Ķīnu, jo Ķīnas tirgus ir milzīgs, bet jautājums ir, kā Ķīnas kravas reāli piesaistīt. Tas, ko Latvija varētu piedāvāt Ķīnai, ir loģistikas centrs, jo mēs esam tranzīta ceļu krustpunktā.»

Arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) šovasar Dienai atzina, ka kravu pārvadājumu jomā «Latvijas uzmanība pievērsta Ķīnai», un norādīja, ka ar Ķīnas transporta ministra vietnieku pārspriests, kā «piesaistīt Ķīnas kravas, izmantojot Latviju ne tikai kā tranzīta koridoru, bet arī kā loģistikas, apstrādes, marķēšanas un distribūcijas centru».

Lai paaugstinātu konkurētspēju gan Latvijas, gan starptautiskā mērogā, LDz gatavojas veikt esošā elektrotīkla modernizāciju un maģistrālo dzelzceļa līniju elektrifikāciju jaunā 25 kilovoltu maiņstrāvas sistēmā, izklāsta M. Ozols. «Elektrifikācija turpmākajos gados būs lielākais investīciju projekts dzelzceļa nozarē. Aplēses liecina, ka projekts varētu izmaksāt ap 450 miljoniem eiro, un LDz gatavos projekta pieteikumu, lai saņemtu ES finansējumu šim mērķim,» precizē LDz pārstāvis. Pāreja uz elektrisko vilci galvenajās dzelzceļa līnijās samazinās dzelzceļa transporta negatīvo ietekmi uz vidi, kā arī dos izmaksu ietaupījumu, apgalvo LDz.

2015. gadā LDz plāno attīstībā investēt 166,73 miljonus eiro, savukārt šī gada investīciju apjoms ir 220,15 miljoni eiro.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?