Jābūt pieejamiem
Vienotais uzņēmums sāka strādāt pagājušā gada 30. decembrī, un pagaidām jautājumu ir vairāk nekā atbilžu. Rīgas domes opozīcijas deputāts Juris Viņķelis (PS) norāda, ka RNP vadībai pagaidām nav savu telpu un nav izstrādāta struktūra un kompetenču sadalījums. «Grūti viņiem ies, nekāds ieguvums nav jūtams,» uzskata deputāts, gan atzīstot, ka 15 namu pārvalžu bija par daudz, tomēr tagad tās apvienotas bez analīzes, kas tajās bijis labs, kas slikts, kāpēc viens apsaimniekotājs var panākt, ka nav parādnieku, bet cits nevar.
E. Straupe gan uzsver, ka reorganizācija ir sākusies, uz ierindas darbiniekiem tā šobrīd neattiecas, bet ar vairākajiem bijušajiem vadītājiem jauni līgumi vairs netiks noslēgti. RNP rūpju lokā nonāk visas pašvaldības apsaimniekotās mājas Rīgā, kuru skaits ir ap 4500, un šo saimniecību apkalpo ap 3500 cilvēku, lielākā daļa no tiem ir sētnieki. Pirmie jaunā uzņēmuma soļi ir pieejamības uzlabošana - divu nedēļu laikā plānots ieviest vienotu tālruņa numuru, uz kuru ziņot par problēmām. Pagaidām gan šis numurs nebūs aprīkots ar ieraksta funkciju un nebūs iespējams pārbaudīt, vai klientam neatbild nelaipni un vai uz sūdzībām reaģē pietiekami ātri. Ja šobrīd katras namu pārvaldes klienti var maksāt tikai vienā vietā, nākotnē tiks domāts par RNP apkalpošanas centriem, ko varētu veidot kopā ar SIA Rīgas ūdens un a/s Rīgas siltums. Tā kā iedzīvotāji par šo gadu tāmes ir saņēmuši, viņiem nevajag baiļoties, ka šā gada laikā apsaimniekošanas maksa varētu augt, un arī nākotnē tā varbūt pat samazināšoties, ja tiks efektivizēts darbs un ieviesta vienota iepirkumu sistēma, pieļauj E. Straupe. Ir plānots panākt, ka līdzīgās mājās visā Rīgā ir līdzīga apsaimniekošanas maksa, bet tā netiks vienādota ļoti atšķirīgās mājās, piemēram, koka ēkai Āgenskalnā un 16 stāvu ēkai ar 96 dzīvokļiem.
Pārvilina tīrītājus
RNP startē situācijā, kad ir ļoti liels sūdzību skaits par tekošiem jumtiem. «Lielākā problēma ir pašu iedzīvotāju attieksme. Arī pērn tecēja jumti - namu pārvaldes vērsās pie iedzīvotājiem un piedāvāja tos mainīt, bet daudzviet iedzīvotāji negribēja piemaksāt klāt pie rēķina. Tagad nāk un saka - mēs peldam dzīvoklī,» stāsta E. Straupe. Tomēr viņš atzīst, ka ne visur remontdarbi veikti kvalitatīvi, tāpēc tiks veidota ekspluatācijas uzraudzības nodaļa - kontroles dienests. No 7. līdz 10. janvārim RNP organizējis vairāk nekā 360 ēku jumtu tīrīšanu, nodarbinot vairāk par 330 cilvēkiem. «Visas problēmas atrisināt varētu tad, ja uz katras mājas jumta būtu sava tīrītāju brigāde. Mums ir paveicies, ka ir brīvi jumiķi, kas drīkst strādāt augstumā. Tomēr jāapzinās, ka RNP nav nokritis no Marsa pļavas vidū, blakus atrodas pašvaldības iestādes, skolas, sporta zāles, kam jumtu iebrukšanas risks ir lielāks, un ir privātais sektors. Es nebiju iedomājies, ka pēc celtniecības buma vēlreiz sastapšos ar tādu parādību, bet reāli ir tā - pie jumtu tīrītājiem atnāk un prasa - par cik jūs strādājat? Ak par 50 santīmiem? Mēs maksāsim latu un skaidrā naudā. Un cilvēki nokāpj no jumta un aiziet pie privātajiem,» stāsta E. Straupe.