Izlase sākas ar nevaldāmu jautrību, saceļot putekļus danču placī Latgales grupas Ceiruleits vadībā, kam seko latviešu mutvārdos neiztrūkstošā tikpat bezbēdīgā mielošanās tēma ar Laiksni. Sendienās, kad repu ne šaizemē, ne tā aizokeāna dzimtenē vēl nepazina, puisis vai meitene, kas izdziedāšanās reizēs nespēja noturēt meldiņu, droši vien cieta klusu, lai nekļūtu par apsmieklu citiem, bet šajā izlasē ar gabalu Nebūs miera šaizemē hiphopa izpildītājs Misters piesaka folkrepu, kam gribētos dzirdēt turpinājumu. Jo īpaši šis stils piedien kara tēmai, kuru turpina Trakula. Dziedot par lempja dēliem, kas nejaudā karā iet un viņu vietā jākaro meitām, viņi it kā netieši norāda uz mūsdienu tendenci, kad daudzi vīru darbi jāuzņemas sievietēm. Protams, neiztikt bez Latvijas vārdu tālu jau aiznesušajiem folk/pagan metāla karognesējiem Skyforger, bungu un dūdu grupas Auļi, kuru dalībnieks Kaspars Bārbals spēlē tautas mūzikas instrumentus arī Skyforger, Liepājas Universitātes grupas Baļķi un uz daudzbalsīgiem puišu dziedājumiem balstītajiem Vilkačiem, kas jau izdevuši arī paši savus albumus.
Izlases vārtus jeb albuma noformējumam izmantotā brūnā kartona sviesta kastes vāku aizloca un aizzīmogo savulaik vēl Mikrofona aptauju laikos Latvijas iepazītais Vācijā dzīvojošais Kristaps Grasis ar savu internacionālo folk funk grupu Lokal Heroes. Kristaps izlasē piedalās ar vēl vienu savu grupu KGB (Kristaps Grasis Band). Latviešus, kas kopj savu senču kultūru svešumā, pārstāv arī jeņķi Lini un draugi un austrāliešu Zigrīdas kalpi.
Mūzikas izdevniecība Lauska kļuvusi varen ražīga, un šajās dienās iznāk arī kārtējais viņu izdotais dziesminieka Imanta Dakša disks - savulaik Latvijas Mūzikas ierakstu Gada balvai kategorijā Labākais mūsdienu tautas mūzikas albums nominētā albuma Elpo, bērns uzlabotā versija. Patiesībā gan jēdziens «mūsdienu» jeb «mūsdienīgs» šodien ir zaudējis nozīmi, jo nu jau no vēstures arī ne tik tālajiem apcirkņiem tiek vilktas laukā pērles, kas spīd kā jaunas, pat īpaši nespodrinātas.