«- Automašīnas marka?
- Opel...
- Kā, lūdzu?!»
Atsaucīgā policista balss klausulē izklausījās patiesi pārsteigta. Arī es nenoticētu, ka garnadzis iekārojis Opel spoguļus. Tomēr fakts paliek fakts - agrā maija rītā Mokka milzīgās spoguļu ausis lūkojās pasaulē ar plikiem vadu galiem. Kam gan vajadzīgi stikliņi no automašīnas, kas nav nedz prestiža, nedz bieži sastopama? Varbūt zagli maldinājis Mokka dārgais izskats?
Ar dizainu Opel patiešām trāpījis desmitniekā. No visiem mazās klases krosoveriem Mokka vienīgā var bez šaubu ēnas pretendēt uz precīzi neiztulkojamo angļu apzīmējumu bold - masīvais, īsais korpuss padara automobili līdzīgu angļu buldogam, bet skaidrās līnijas un nepārprotamie aksesuāri ļauj izskatīties ne sliktāk par īstiem premium automobiļiem.
Ja Lexus nolemtu ražot mazās klases SUV, tas izskatītos līdzīgs Mokkai. Patiesībā Mokka pati mierīgi var kļūt par luksusklases automobili. To ražo Dienvidkorejas rūpnīcā, kas pieder General Motors, kas savukārt ražo arī Cadillac. Amerikāņu luksusauto ģerboni nemaz nav tik grūti iztēloties Mokka radiatorā Opel zibens vietā. Atliktu tikai izdomāt, kā šo Opel-ševro-kadiljaku saukt. Varbūt par Cadillac Latte?
Mokkas 50 nokrāsas
Kafijas piecdesmit nokrāsu tēma bagātīgi ekspluatēta Opel Mokka interjerā. Pirmās automašīnas gan radījušas maldīgu priekšstatu par salona noformējumu. Divkrāsu brūnais kafijas bāra tapsējums maksā vairāk nekā tūkstoti latu, bet bāzes versijā Mokka iekšpusē ir ikdienišķi melna.
Tas gan neietekmē pamatvērtības. Salons jebkurā versijā izskatās bagātīgs, sēdekļiem ir izteikts sānu atbalsts, prasmīgi veidotais fona apgaismojums tumsā veido augstvērtīga auto atmosfēru, un pogām pārsātinātā viduskonsole rada funkciju pārbagātības iespaidu.
Par 276 latiem Mokkai var dabūt pat īpašu ergonomisko sēdekli kā mersedesā. Tas, ka, vēloties iedarbināt klimata sistēmas automātisko režīmu, var netīšām uzkarsēt stūri, Mokkai ir šāda ekstra, paliek otrajā plānā. Resnie jumta statņi nedaudz ierobežo redzamību, turklāt šaurā bagāžnieka stikla dēļ tā ir daudz vājāka uz aizmuguri. Braucot bez sānu spoguļiem, to var īpaši just. Atlētiskā dizaina pozitīvo iespaidu mazliet bojā tipiskie Opel grēciņi - pamatīgās durvis ne vienmēr aizcērtas ar pirmo vēzienu, bet bagāžnieka vāks jārauj lejup ar spēku.
Bleķis vai zelts
Mokka nepilnības gan drīzāk ir nevis Opel, bet Chevrolet kaites. Mokka radīta uz modificētas Chevrolet Aveo platformas un ražota paralēli modelim Chevrolet Trax. Nepateicīgais izejmateriāls novedis pie tehniskiem kompromisiem.
Lai Mokka kā nākas stāvētu uz ceļa, tai ir ļoti stingra amortizācija ar īsiem piekares gājieniem. Lai kompensētu augsto sēdpozīciju, pats auto ir zems, it sevišķi priekšējā bampera mala. Ierobežotās manevra iespējas līdz pēdējam sašaurinājušas apriepojuma izvēli.
Pārsvarā Mokka redzama ielās ar dārgiem 18 collu ratiem, kas nekādi neuzlabo gaitas komfortu. Bedres asfaltā un kokvedēju izbrauktus grants ceļus Mokkas riteņi pārvar ar stenēšanu. Diemžēl vienīgā alternatīva ir 16 collu tērauda riteņi, kas derētu Dacia Duster, bet ne jau izskatīgam pilsētas džipam.
Vēl procesā
Unifikācija ar Chevrolet, kā arī ne pārāk spīdošā situācija autotirgū, liek Opel izmantot Mokkai ne tos modernākos dzinējus. Nevienam no abiem benzīna motoriem nav pieejama automātiskā pārnesumkārba, savukārt 1,7 litru 130 ZS dīzelis ar «automātu» ir kūtrs un skaļš.
Manuālā pārnesumkārba noteikti ir labāka izvēle, vēl jo vairāk tāpēc, ka automātiskā kārba nav savienojama ar 4x4 piedziņu. Galu galā iznāk, ka visjēdzīgākā Mokka versija ir automobilis ar 1,4 litru benzīna turbodzinēju un 140 zirgspēkiem. Ņemot vērā, ka tāds nav pieejams citādi kā tikai ar visu riteņu piedziņu, benzīna Mokka neizceļas ar ekonomiskumu vai pievilcīgu cenu.
Tas, ka objektīvi iemesli neļauj uzlabot skaņas izolāciju un dīzeļa troksnis salonā ir pārlieku dzirdams, ir saprotams. Taču kāda jēga apdāvināt automobili ar visiem iedomājamiem aksesuāriem, ja tie nekad nedarbojas kā nākas? Turklāt izskatās, ka arī elektronika opeļos joprojām niķojas, jo brūnās Mokkas parkošanās sensori nemitīgi ziņoja par neesošu šķērsli mašīnas priekšā.
Tomēr, par spīti sīkām nebūšanām, kas, jācer, tiks novērstas, Opel Mokka ir spilgts mazās klases krosoveru pārstāvis.