Tikko izbraucis uz autobāņa aiz Hamburgas, visu laiku mazākais Opel apvidnieks neomulīgi nošūpojas asfalta ieplakā. Pirmā doma - kā tas uzvedīsies mūsu drūmi nolāpītajos ceļos? Atpakaļskata spoguļa stikliņš vibrē tā, ka nav iespējams saskatīt aizmugurē braucošās mašīnas numuru.
Neko teikt, labs sākums. Bet uz Opel Mokka testu braucām cerību spārnoti. Pirmo reizi daudzu gadu laikā Opel apsteidzis konkurentus un pirmais pagatavojis atspirdzinošus spēkratus, kas piesaista ne mazāk uzmanības kā Nissan Juke. Patiesībā pat vairāk. Vācu onkas stāvlaukumā ieslīgst garās pārrunās par prognozējamo Mokka cenu, bet kādā Ziemeļjūras kūrortpilsētiņā divas tantes, par spīti kolēģu vārgajiem protestiem, nekautrējoties ielīda mašīnā testēt sēdekļus.
Franču pārbēdzēji
Sēdekļi patiešām ir labi - blīvi tapsēti un ar izteiktu sānu atbalstu. Mokka dvīnis Chevrolet Trax (abus ražo Dienvidkorejā) no ārpuses izskatās vīrišķīgāks, taču salons ir prasts. Mokka interjers ir mokas kafijas krāsā un ļoti izskatās pēc Opel Meriva, kas ir teju labākais mazās klases minivens. Traucē tikai sablīvētās pogas. Acīmredzot traucē ne vienam vien, ja jau Opel pasūtinājis speciālu «pogu testu» tikpat speciālam žurnālam ACE Lenkrad. Rezultāts - pirmā vieta, iznākums, hmm, iepriekšējais.
Mokka panelis ir pārskatāms, taču pārsātināts gauži vienādām pogām. Toties eksterjers spridzina. Ap 4,2 metrus garo automašīnu spieto franču minivenu un japāņu pseidodžipu īpašnieki. Ļoti iespējams, ka tieši viņi kļūs par nākamajiem Mokka baudītājiem, jo 70% pircēju būšot pārbēdzēji no citām markām un trīs ceturtdaļas būs privātie, kas nesola neko labu Mokka Latvijā, kur trīs ceturtdaļas jaunu auto nopērk juridiskas personas.
Paldies tev, Chevrolet
Kāds mans paziņa riepu tirgotājs bezgala mīl tādus auto kā Nissan Juke. Ne jau kukaiņu dizaina, bet riepu dēļ. Nestandarta izmēri ļauj viņam labi nopelnīt, un Opel Mokka arī būs ienesīgs modelis. Lai kompensētu pārspīlēto priekšdaļu, kas liek mašīnai izskatīties pēc mopša vai ķipara hokeja ķiverē, Mokka sērijveidā apgādāta ar 18 collu diskiem.
Idille nedaudz sašķobās, iepazīstoties ar Mokka motorizāciju. Opel ir dzinējiem bagāts, taču unifikācija ar Trax ierobežo izvēli līdz trim agregātiem - 1,6 litru benzīna (115 ZS), 1,4 litru benzīna turbo (140 ZS) un 1,7 l CDTI ar 130 ZS. Automāts ir tikai dīzelim, savukārt turbodzinēju pārdod tikai komplektā ar visu riteņu piedziņu.
Salīdzinot ar Juke vai Yeti konfigurācijas iespējām, Mokka ir tikpat daudzveidīgs kā Ņiva. Turbomokka piekare savukārt ir stingrāka un atsaucīgāka nekā dīzelim. Taču šis auto ne tikai sver par divām pusasīm un kardānu vairāk, bet arī patērē divreiz vairāk degvielas nekā dīzelis. Tas savukārt ir skaļš, un opelieši to zina. «Dzinēja starpsienas konstrukcija mums neļauj uzlabot skaņas izolāciju,» negribīgi noņurd Opel runasvīrs. Iemesls? Chevrolet... Rietumeiropieši pārsēžas lētākos un mazākos auto, taču ne jau visi brauks ar Dacia Duster. Mokka ir lieliskas iespējas atkārtot Juke fenomenu, taču liesā tehnika var Opel pamatīgi iegāzt. Lielais krosovers Antara bija totāla neveiksme, taču maksāja vismaz 16 000 latu. Mokka maksāšot 16 000 eiro (~ Ls 11 200).
Un vēl viena lieta...
Viena no daudzajām Mokka ekstrām saucas FlexFix. 2006. gada Opel Corsa debitējušais, no aizmugurējā bampera izbīdāmais velosipēdu turētājs toreiz pievilka tikpat daudz ziņkārīgo kā tagad visa Mokka kopā. Atvilktne ar triju velosipēdu fiksatoru par piemaksu atrodama arī Mokka, taču izmēģināt FlexFix darbībā izdevās agrāk minivenā Opel Zafira Tourer. Papildu turētājs ļauj aiz minivena transportēt veselus četrus velosipēdus, taču jau divu «uzinstalēšana» sākumā bija vesels piedzīvojums. Lai gan pamatprincipi neatšķiras no Thule, MontBlanc u. c. turētājiem, pirmo iepazīšanos ar Flex Fix pavada necenzēti izteicieni un nobrāzti pirkstu kauliņi. Vienubrīd pat šķiet, ka nolādēto atvilktni nekad mūžā neizdosies iestumt atpakaļ un nāksies atdot mašīnu dīlerim ar sarkanu negabarīta lupatu aizmugurē. Arī numurzīme jāpārliek. Taču, kā gadās ar daudzām saliekamām konstrukcijām, pēc trešās reizes FlexFix savāžas un atvāžas tik nepiespiesti, it kā es pats to būtu izgudrojis. Rievu pierē gan ievelk FlexFix cena (zafirai - Ls 564). Taču, ja padomā, ka līdzīgs Thule turētājs arī maksā ne mazāk par 400 latiem, turklāt to nevar pabāzt zem grīdas, FlexFix izskatās pēc gluži jēdzīga ieguldījuma - lai gan reāli to var lietot tikai velosezonas laikā.