Komisijas vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis (ZRP), uzklausot Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieku Uldi Reimani par starpziņojuma saturu, pauda asu kritiku, ka būtu bijusi nepieciešama arī lielāka sabiedrības iesaistīšanās iespējamo nepieciešamo reformu izstrādē, kā arī norādīja uz citām nepilnībām. Ostu reformas iniciatori Baltijas Latvijas Tranzīta asociācija un Amerikas tirdzniecības palāta Latvijā izteica sašutumu un neizpratni, ka neesot pietiekami aicināti strādāt darba grupās, uzaicināti piedalīties tikai vienā sēdē. Lielā mērā šo apgalvojumu dēļ komisijas priekšsēdētājs nāca klajā ar aicinājumu kā neatkarīgu ekspertu situācijas izvērtēšanai piesaistīt PB un eksperta izmaksas segt no brīvostu budžeta, lai arī citi deputāti rosināja tik konkrētus ieteikumus Ministru kabinetam nedot. Par aicinājumu SM piesaistīt neatkarīgu ekspertu, brīvostām šo ekspertu finansēt un ieteikt PB kā vienu no ekspertiem nobalsoja seši deputāti no desmit.
Līdz šim SM darba grupa vienojusies par vairākiem jautājumiem. Nolemts, ka tranzīta attīstības stratēģiju un ostu lomu tajā skatīs kompleksi ar jauno transporta pamatnostādņu izstrādi 2014.-2020. gadam. Izskatīti arī vairāki ostu pārvaldes modeļi, to skaitā publiskas akciju sabiedrības, kas atbalstu nav guvušas, komisijā klāstīja U. Reimanis. Starpziņojumā arī minēta panāktā vienošanās, ka brīvostas pārvaldes savās mājaslapās ievietos gada pārskatus, turpat tiks ievietoti arī valdes lēmumi, turklāt komersantam būs tiesības valdes sēdēs klātienē prezentēt savu iesniegumu. Ostu speciālisti arī vienojušies, ka brīvostas valdes priekšsēdētājam jābūt SM izvirzītajam pārstāvim.
Pie būtiskākajiem jautājumiem, kuros netika panākts kompromiss, to skaitā brīvostu pārvaldības modeli, pārraudzības nodrošināšanu un citiem, līdz 2. maijam strādās SM izveidota starpministriju darba grupa, kas jau atbalstījusi SM darba grupas piedāvātos priekšlikumus.
Diskusija par iespējamām ostu reformām sākās pērnā gada rudenī, kad vairākas uzņēmējus pārstāvošas organizācijas sāka publiski runāt par caurspīdīguma trūkumu Rīgas un Ventspils brīvostā. Par nepieciešamību reformēt brīvostu pārvaldes iestājās arī Zatlera Reformu partija (ZRP), kas Vides un reģionālās attīstības ministrijas iepriekšējo pārstāvi Rīgas brīvostas (RBO) valdē Viesturu Silenieku (ZZS) nomainīja ar ZRP biedri juristi Ingu Antāni. Vēl februārī ZRP izvirzītais ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts (ZRP) paziņoja, ka neuzņemoties nekādu atbildību par Olafu Pulku (Vienotība), kas ir Ekonomikas ministrijas izvirzīts valdes loceklis Rīgas brīvostā, taču nekādas turpmākas darbības nesekoja.