Matīsa un Krišjāņa Barona ielas krustojums Rīgā jau daudzus gadus ir nozīmīgs vairāku tramvaja līniju krustošanās punkts. Galvaspilsētai nepieciešamā sabiedriskā transporta klātbūtne prasa papildu uzmanību, sapratni un zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem no visiem satiksmes dalībniekiem, bet jo īpaši no privātā autotransporta vadītājiem.
Šajā ielu krustojumā nedarbojas populārais pašpārliecināto šoferu teiciens: «Nav jau tramvajs, gan apbrauks!»
Kopš K. Barona ielā kursē ātrgaitas (un arī klusās gaitas) tramvajs, tas būtiski pārmācījis neapzinīgos autovadītājus, samazinot viņu pārgalvību un izskaužot apzināti agresīvu, neapdomīgu braukšanas stilu.
Šogad zemās grīdas tramvaji sāka kursēt arī 11. maršrutā. Tāpēc satiksmes dalībniekiem jārēķinās, ka tramvaja vairākus desmitus metru garais korpuss reizēm var aizšķērsot minētā krustojuma izbraukšanas trajektoriju pat trijos virzienos. It īpaši sarežģīta izbraukšana ir pa K. Barona ielu virzienā uz Brīvības ielu braucošajiem auto vadītājiem, kuriem īsi pirms Matīsa ielas jāuzbrauc uz tramvaja sliedēm, lai turpinātu kustību izvēlētajā virzienā.
«Matīsa ielas krustojumā ar K. Barona ielu virzienā uz Čaka ielu nav ceļa zīmes «braukt taisni» tikai pa joslu, taču pa joslu braucošie atduras pret automašīnām, kas novietotas ietves malā, kamēr pa sliedēm braucošie mierīgi aizbrauc taisni. Bieži izmantoju šo krustojumu un esmu novērojis, ka nereti gadās konflikti un riskantas situācijas,» AutoDienai izklāsta lasītājs Krišjānis Bulle.
Jāņem vērā, visā K. Barona ielas garumā jau vairākus gadus novietotas zīmes, kas liedz kreiso pagriezienu izdarīt no tramvaja sliedēm. Šis ir galvenais strīdus ābols, kura dēļ auto vadītājiem iznāk vārdu pārmaiņa ar Ceļu policiju. Pa tramvaja sliedēm minēto krustojumu pārbraukt taisnā virzienā tik tiešām aizliegts. Uzsākot kustību no savas labās joslas, uzreiz jāgriež stūri mazliet pa kreisi, gar sliedēm un jātēmē uz brīvo joslu, pat nerādot kreiso pagriezienu.
Nevajag pārbraukt krustojumu taisni - līdz stāvošajām mašīnām, lai tikai tad ielīstu brīvajā joslā. Šajā vietā ir tikai viena likumīga braukšanas josla un, taisni braucot, arī pagrieziens nav jārāda.