Vai jāatgādina, ka Odrijas Hepbernas bildes, kas mēdz rotāt kafejnīcu sienas un sen ieguvušas stila ikonas statusu (melna Živanšī kleita, pērles, elegants cigaretes iemutis), ir piederīgas tieši šai filmai? Kaut _Brokastis pie Tifanija_ ir populārākā no Hepbernas jubilejas retrospekcijā rādītajām sešām filmā, tās šarms nav novalkājams.
Šodien skatāmi arī vairāku Eiropas autorkino klasiķu jaunākie darbi - vācu režisora Vima Vendersa mistiskā, ambiciozā filma Palermo kadri (Kongresu namā plkst.21.40) pērn noslēdza Kannu festivālu. Ellišķīgi skaistajā Sicīlijā fotosesijā ieradies kāds modes fotogrāfs... Venderss filmu veltījis dižajam krievu režisoram Andrejam Tarkovskim, Nāves lomā uzaicinājis Holivudas pārmērību cienītāju aktieri, režisoru un gleznotāju Denisu Hoperu. Pēc filmas pirmizrādes režisors uzklausījis daudz dzēlīgas kritikas. Latvijā mīlētais brits Pīters Grīnevejs vēstījumā par Rembranta dzīvi - filmā Naktssardze (Kongresu namā plkst.24) - bijis uzticīgs saviem jājamzirdziņiem - mākslas vēsturei un izsmalcinātam, racionālam kadram. Naktssardze ir labākais Grīneveja darbs pēc virknes ambiciozu un nedzīvu projektu.
Starptautiski atzītu režisoru lokam pieder arī armēņu cilmes Kanādas režisors Atoms Egojans - Dievināšana (Kongresu namā plkst.17.35), filma par terorisma saknēm un ģimenes noslēpumiem, pērn cīnījās par Kannu Zelta palmas zaru. Savukārt franču skandālista Fransuā Ozona Rikijs (k/t Rīga plkst.17.30) ir intonācijās nenotverams (komēdija, farss, traģēdija?) vēstījums par īpaša bērna ierašanos franču proletariāta ģimenē. Filma bija šā gada Berlīnes kinofestivāla konkursante. Turpat k/t Rīga plkst.21.25 tiks demonstrēta vēl viena Berlīnes festivāla vienība - britu režisores Sallijas Poteres mazbudžeta eksperiments Niknums: slaveni aktieri (Dž.Denča, Dž.Lovs u.c.) monologu virknē, kas izrisināti kāda augstās modes šova aizkulisēs. Krāšņs absurds! Ja vēl notversiet šā gada Kannu Zelta palmas zara ieguvēju - austrieša Mihaela Hanekes Balto lenti (k/t Rīga, plkst.19.15), kas uzšķērž kāda vācu miestiņa psiholoģisko klimatu pirms Pirmā pasaules kara (gari melnbalti kadri, šķietams rāmums, kas slēpj zvērīgu spriedzi un neatrisinātus konfliktus...) -, vienā dienā būsiet pabijuši gan Berlīnē, gan Kannās.