Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss skaidro, ka pašlaik tiekot realizēts airBaltic biznesa plāns, kas vērsts uz kompānijas rentabilitātes atgūšanu un kompānijas finansiālās situācijas stabilizēšanu. Dzīvē tas izpaužas ar strauju cenu pieaugumu un līdz ar to ar loģisku pasažieru skaita samazināšanu. AirBaltic nesenais reklāmas sauklis «Palidosim!» kļūst tāds ironisks. Piemēram, Diena noskaidroja, ka jūnijā uz Londonu ar vismaz piecām aviokompānijām varēs aizlidot lētāk nekā ar airBaltic. Arī vairāki tūroperatori ceļ trauksmi un draud, ka var pārskatīt sadarbību ar airBaltic gan cenu, gan samazināto maršrutu skaita dēļ. Tādējādi nav skaidrs, kāda tad izskatīsies «sakārtotā» nacionālā aviokompānija - maza un dusmīgi dārga?
Ja tā būtu tikai kāda privāta kompānija, tad šie eksperimenti arī varētu būt tās īpašnieku pašu darīšana. Tomēr nedrīkstam aizmirst, ka aviācijas pārvadājumi nav tikai paši savas tiešās peļņas nodrošinātāji, bet gan dod arī pastarpinātu peļņu citām nozarēm, pirmām kārtām jau ar tūrismu un servisu saistītam biznesam. Katrs neatvestais tūrists ir zaudējums gan pašai kompānijai, gan kādai Rīgas kafejnīcai, muzejam un veikalam. Tieši tāpēc daudzās Eiropas valstīs nacionālās aviokompānijas tiek subsidētas. Protams, tēriņi un zaudējumi ir jāminimalizē, taču ar eksperimentiem šeit jābūt uzmanīgiem, ar vieglu roku atdotas pārvadājuma nišas var pēc tam būt ne tik viegli atgūstamas. Ir ziņas, ka, piemēram, EstonianAir ir pieaudzējis savu pasažieru skaitu par 50%. Starp citu, airBaltic līdz šim bija vienīgais stāsts, par ko mūs apskauda arī igauņi.