Nevar noliegt, ka šoreiz grāmata atšķirta no beigām, jo paneļa apdare un materiāli, no kā tā izgatavota, taču ir tūkstošreiz neinteresantāka par tikko iznākuša BMW modeļa jaudas, ekonomijas un citiem stratēģiski svarīgiem rādītājiem. Vai tiešām? Jau ilgi pirms F30 paaudzes iznākšanas bija skaidrs, ka ar jauno «trijnieku» viss būs kārtībā. BMW nevar atļauties kļūdīties ar «maizes» modeli, tāpēc samazināts 5. sērijas siluets skaisti savienots ar 1. sērijā aprobētiem četrcilindru turbodzinējiem, protams, pietaupot sestās paaudzes «troikas» debijai kādu jau izgatavotu, bet aizkulisēs līdz īstajam brīdim noturētu motoru. Automašīnas iziešana tautās aprādīja, ka vācu aprēķins nostrādājis nekļūdīgi. Aizmugurējos sēdekļos beidzot ir pietiekami daudz vietas, un spīdīgie dekori lukturu iekšpusē patiešām ir dekori, nevis skauģu izgudrots «aizķēries miedziņš». Kā labi zina tie, kas ar 3. sērijām pazīstami ne tikai internetā, automašīnas piekarē allaž bijis viens «kritiskais punkts», tāda kā «pauze» regulējumos, kas izlaiž cauri noteikta augstuma un izskata grambas. BMW ieklausījies publikā ārpus gludajiem vācu autobāņiem, tāpēc standarta 320d ir komfortablāka gaita par priekšgājēju, lai gan no pastāvīgi klātesošās uzbudinātības ražotājs nav vēlējies atteikties. Tas ir, mazākais, taisnīgi, jo citādi arī pastāvīgi uzbudinātajai BMW īpašnieku daļai nāktos meklēt citu auto vai aiz bēdām izmisumā lēkt akacī.
Vieglums kopš dzimšanas
Divlitru dīzelis, astoņi ātrumi un EcoPro režīms summējas tik zemā degvielas patēriņā, kas šāda izmēra, prestiža un svara automašīnai agrāk atrastos tālu aiz iztēles robežām, lai gan jaunais modelis caurmērā ir pat vieglāks par veco. Ziemas riepas, pati ziema un no gadalaikiem neatkarīgs braukšanas stils gan viegli notur patēriņu šaipus iztēles robežas. Turklāt dzinēja atbalss 320d iekšienē ir raupjāka, nekā varētu gaidīt no automašīnas par 50 000 eiro. Un, drebi Bavārija, arī raupjāka nekā Saksijas sāncenšu jaunākie TDI. Uzaci uz augšu pavelk arī netipiskais smilšu krāsas panelis un stūre, kuru vieglais tonis vairāk piestāv Mini vai pat Fiat 500. Tomēr Modern dizaina līnijas non plus ultra ir koka apdare. Saab ar savu nelakotā koka naturālismu var iet atpūsties. BMW panelī un viduskonsolē guļ pēc skata īsts koka stumbra gabals kā ozols mārkā. Nešaubos, ka vācieši līksmo par organisko produktu triumfu tik neierastā vidē kā BMW automobilis, taču Brīvdabas muzeju ne reizi vien apmeklējušam pilsonim tas viss nedaudz izskatās pēc Kocēnos grebta koka saknes pelnutrauka. Katrā ziņā vieglajai 3. sērijai panelis no celma ir vizuāli smaga rota, taču, par laimi, F30 failā ir tādi auto kā BMW 328i Sport, kuros 4 cilindru prakse uzveikusi 6 cilindru teoriju. Saskaņā ar BMW pārstāvju apņemšanos varam apsolīt arī garāku BMW 320d vienkoča salonu aprakstu. 5