Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Par nesatikšanos

Politika ir kompromisu māksla, tomēr pirmdien Ministru kabineta (MK) komitejas sēdē izskatāmais noteikumu projekts Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā vairāk vedina domāt par politiku kā uzspiešanas mākslu. Satiksmes un saziņas uzlabošanai paredzētie MK noteikumi šķiet stāsts par nesatikšanos, izpildvarai un lēmējvarai «runājot garām» ar pieaicinātajiem sociālajiem partneriem - pasažieru pārvadātājiem un Pašvaldību savienību.

Lai gan topošie noteikumi solās novērst virkni juridisku nepilnību, ieskaitot tiesību normu dublēšanos, kā arī samazināt nozares administratīvo slogu, kas ir visnotaļ apsveicami, galvenais nesaprašanās iemesls starp valdību un sociālajiem partneriem, kas zināmā mērā pārstāv arī mūsu, sabiedriskā transporta pasažieru, intereses, tomēr nav novērsts. Runa ir par tādu smalku un, no malas skatoties, labu ieceri kā Vienotā biļešu tirdzniecības sistēma (VBTS), ko MK pārvadātājiem liek ieviest. Pareizāk sakot, tai bija jau jābūt gatavai un funkcionējošai, bet reģionālās reformas kavēšanās dēļ vilcinājās arī jaunās sistēmas ieviešana, kuras pārraudzību paredzēts uzticēt reformas ietvaros tapušajiem plānošanas reģioniem.

VBTS būtība ir apvienot visus sabiedriskā transporta līdzekļus informācijas tīklā, kur, savietojot katrā transportlīdzeklī ierīkoto globālo pozicionēšanas sistēmu ar kases aparātu, tad to visu - ar informācijas analizētājiem, varētu ļoti precīzi zināt attiecīgo reisu un maršrutu noslogojumu, ienākumus u. tml., kas palīdzētu operatīvi vērtēt un optimizēt sabiedriskā transporta sistēmu valsts mērogā. Teorētiski vajadzētu būt iespējamam pat tādam knifam, ka vasarnieks, sēžot paviljoniņā pie Gūtmaņa alas Siguldā un dzerot ledustēju, paskatās internetā, cik noslogoti, spriežot pēc nopirkto biļešu daudzuma, ir tuvākie reisi uz Rīgu, izvēlas sev pieņemamāko, turpat nopērk arī biļeti un turpina baudīt dzīvi, neuztraucoties, vai tiks kārotajā Cēsis-Rīga autobusā iekšā un tas piebāzts nepabrauks pieturai garām. Diemžēl tas pagaidām ir tikai teorētiski. Sociālie partneri gan raida valdībai trauksmes signālus, ka smalkā tehnika plānotās fantastiskās funkcijas nepilda, gan arī nav pārliecināti par šā pasākuma ekonomisko jēgu. Ir aizdomas, ka ar VBTS tiks sagādāts garantēts darbs dažiem izredzētajiem, noiets šaubīgai tehnoloģijai, izdevumi un galvassāpes pārvadātājiem un gan jau arī dārgāka maksa par braucienu pasažieriem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?