Līdz janvāra beigām Ryanair pasažieri pirms lidojuma šo nodevu varēs samaksāt lidostā trīs vietās - reģistrējoties reisam bagāžas nodošanas punktā, Ryanair biļešu kasēs un lidostas pakalpojumu birojā, kas atrodas ielidošanas sektorā E (pirmajā stāvā termināļa dienvidu daļā). Skaidrā naudā būs iespējams norēķināties tikai pēdējās divās vietās, februārī būs iespējams šo nodevu samaksāt arī internetā. Lai nenokavētu reisu, Ryanair pasažieriem būtu šai procedūrai jārezervē vēl kāda papildu pusstunda laika, jo, kamēr nav ieviesta iespēja norēķināties internetā, pie kasēm, visticamāk, veidosies rindas.
Pārējo aviokompāniju, piemēram, airBaltic, pasažieriem par šo nodevu nebūtu pārlieku jāuztraucas, jo Ls 4,57 tiks pieskaitīti biļetes cenai un samaksāti, pērkot biļeti. Kā Dienai skaidroja lidostas Rīga valdes loceklis Aldis Mūrnieks, nodeva ieviesta, jo lidostai nepieciešama nauda drošības pasākumu uzturēšanai un uzlabošanai: «Valsts dotācija lidostai no 5,7 miljoniem 2008. gadā ir sarukusi līdz 58 tūkstošiem 2012. gadā. Līdz šim mēs drošības mērķiem tērējām naudu, kas nopelnīta no telpu nomas un citiem lidostas pakalpojumiem, tomēr ir pienācis laiks investēt drošības uzlabojumos, un ar šiem līdzekļiem vairs nepietiek.» Viņš pastāstīja, ka no 2013. gada lidostā plānots ieviest šķidruma skenerus, kas ļaus izvairīties no neērtībām, pārvadājot smaržas un citus šķidrumus. Tiesa gan, lidostas veikalos iegādātais alkohols joprojām tiks iesaiņots īpašos maisiņos. Plānots arī atjaunot lidostas ugunsdzēsēju depo autoparku un turpināt maksāt algas tiem 450 lidostas darbiniekiem, kuri strādā drošības jomā.
Pienācis laiks iegādāties arī jaunus bagāžas skenerus, uzlabot videonovērošanas sistēmas, ar laiku tiks ieviesti arī visa ķermeņa skeneri - vairs nebūs nepieciešams vilkt nost kurpes, jostu vai vilkt no kabatām ārā atslēgas, lai izietu cauri pīkstošajiem vārtiem. Operators kā uz delnas redzēs, kas jums ir kabatās vai paslēpts aiz jostas.
Nodeva attieksies tikai uz izlidojošajiem pasažieriem, un tie nākamgad, pēc lidostas pārstāvju aplēsēm, varētu būt aptuveni 1,6 miljoni. Naudas izteiksmē lidosta šādā ceļā iegūs aptuveni septiņus miljonus latu. Tranzīta pasažieriem un tiem, kas ielido, nodeva nebūs jāmaksā.
Komentāru, kāpēc Ryanair ir atteicies šo nodevu iekļaut biļetes cenā, no aviokompānijas pārstāvjiem Dienai iegūt neizdevās. Zvanot uz kompānijas Īrijas biroju, atbildēja automātiskais atbildētājs, kas vēstīja - birojs devies svētku brīvdienās līdz 3. janvārim.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs Ryanair rīcībā saskata pārkāpumu, jo Eiropas Parlamenta un Padomes regulas nosaka, ka aviokompānijai, pārdodot biļeti, ir jānorāda pilnas lidojuma izmaksas, bet tas netiek darīts. PTAC pārstāve Sanita Gertmane stāsta, ka centrs jau 2010. gadā ir vērsies īru patērētāju aizsardzības iestādēs: «Atbilde joprojām nav saņemta. Varam tikai Ryanair pasažieriem ieteikt sekot līdzi lidostas Rīga izplatītajai informācijai, kur šo nodevu samaksāt, lai, uzrādot čeku, laikus varētu iziet drošības kontroli.»