Ja ne, tad līdzekļi būs jāmeklē budžetā, kur rezervju, kā zināms, nav. Tikmēr gatavību pārstāvēt Latviju Ķīnā līdz detaļām ir ieskicējis visticamākais no valsts pārstāvjiem - vēja tuneļu ražotājs _Aerodium_. Uzņēmumam tā būtu ne vien iespēja parādīt Latviju kā inovāciju zemi, bet arī audzēt savus eksporta tirgus. Reklāmas eksperts Varis Lazo gan iepriekš _Dienai_ jau norādījis, ka Latvija tā arī nav izvērtējusi guvumu no savas iepriekšējās pieredzes World Expo.
Cer, ka solīts makā kritīs
Sabuksējis process un novilcināti lēmumi, pirms došanās uz Ķīnu, lai nākamnedēļ jau parakstītu līgumu, par izstādi Dienai saka valsts pilnvarotais pārstāvis Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vadītājs Andris Ozols. Skaidrības, vai dalības maksu izdosies dabūt no trim valsts uzņēmumiem, viņam neesot, un viņš pieļauj, ka par risinājuma ķīlnieku var kļūt budžets. Tikmēr ekonomikas ministra Arta Kampara (JL) pārstāvis Sandris Sabajevs Dienai minēja, ka šāda iespēja apskatīta netiek. Tas ir vienīgais no solījumiem, ko Dienai izdevās iegūt par labu valsts budžetam. Šādu bažu vietā esot paļaušanās, ka visi trīs uzņēmumi savus solījumus arī turēs, teica S.Sabajevs.
Latvijas vīruss pasaulē
Tikmēr potenciālajam pārstāvim Aerodium pulkstenis tikšķ - izstādei, kas sāksies maijā, iecerēts uzbūvēt 20 metru augstu stendu, kas uzpūtīs «lidotājus» līdz pat 40 metru augstumam, un tas paņems laiku. Aerodium ir paredzējis, ka Latvijas stends kļūs par vienu no Expo hitiem. Vēja tunelī iecerēts ierīkot tehniku, kas filmēs un fotografēs apmeklētāju lidojumus. Šādi ļaujot tālākā Latvijas vārda virzīšanā likt lietā vīrusu mārketingu. «Ikvienam patīk padalīties ar savas dzīves spilgtajiem momentiem, tāpēc ir loģiski, ka katrs gribēs saņemt sava lidojuma video. Iedosim kartīti ar informāciju, apmeklētājs nonāks uz Latvijā bāzēta servera, un pirms video dabūšanas tam nāksies noskatīties mazu materiālu par Latviju,» stāsta I.Beitāns. Kolīdz privātais video būs nonācis lidotāja rokās, skaidrs, ka tas tiks ievietots kādā no sociālajiem tīkliem, tādā kā youtube.com, un auditorija ziņai par Latviju augs plašumā, tā rēķina Aerodium. Viņu pašu auditorija strauji izauga pēc sniegtā šova Turīnas olimpisko spēļu noslēgumā. Tajā pašā laikā bizness īstos apgriezienus uzņēmis kopš šī gada sākuma, kad latvieši nopirka vēja tuneļu tehnoloģijas izgudrotājus Kanādas uzņēmumu Aerodium Canada Inc. Ķīna uzņēmumam varētu būt pagrieziena punkts arī tādā griezumā, ka pirmoreiz tautās tiktu laistas jaunās, Latvijā tapušās tehnoloģijas - viegli pārvietojami, klusāki un lētāki vēja tuneļi.