NMP dienesta direktora pienākumu izpildītājs Semjons Štrihs skaidro, ka Rīgas reģions piecu gadu līguma laikā paplašināšoties, tādēļ, iespējams, vajadzēšot nevis tikai 65 mašīnas, kā tas ir šobrīd, bet gan līdz 85. «Tāpēc ir šī starpība,» viņš saka.
Tiesa, S. Štrihs skaidri neatbild uz jautājumu, tieši kurā brīdī NMP dienests guva atziņu, ka būs vajadzīgs vairāk mašīnu. Vēl februāra pirmajā pusē NMP dienesta vadība Dienai skaidroja, ka plānots izmantot 65 mašīnas. Nauda neatliekamās palīdzības nodrošināšanai, arī autotransportam, nāk no valsts budžeta. Konkursā uzvarējušais uzņēmums jau pēdējos trīs gadus apkalpo neatliekamo palīdzību Rīgā - nodrošina ar automašīnām un autovadītāju pakalpojumiem. Jaunais līgums plānots uz pieciem gadiem. SIA Rīgas sanitārā transporta autobāze konkursā bija vienīgais pretendents, lai arī 18 uzņēmumu izņēma konkursa noteikumus.
NMP dienesta sabiedrisko attiecību pārstāve Laura Bundule uzsver - 31,6 miljoni latu ir līguma maksimālā summa, samaksu par pakalpojumu veiks ar pēcapmaksu, norēķinoties tikai par faktisko apjomu, kas būs atkarīgs no iepriekšējā mēnesī nostrādātajām stundām un nobrauktajiem kilometriem. «Tādēļ prognozēto līguma summu piecu gadu periodā var arī nesasniegt,» piebilst L. Bundule. Arī S. Štrihs saka - kad no Rīgas centrāles apkalpojamam Rīgas reģionam nākšot klāt, piemēram, Aizkraukle vai Ogre un vajadzēšot papildu mašīnas, «mums nevajadzēs taisīt papildu tenderi».
Arī Veselības ministrijas pārstāve Egita Pole uzsver, ka šo summu jau neizsniedz uzreiz, bet aprēķinot paveikto darbu, tādēļ nav pat zināms, vai šī summa piecu gadu laikā būs tik liela. Nauda transporta pakalpojumam nākot no kopējās NMP dienestam piešķirtās naudas.
Februāra vidū TV3 raidījums Nekā personīga norādīja uz aizdomām, ka NMP dienests sagatavojis labu augsni biznesam vienai firmai, ar to domājot Rīgas sanitārā transporta autobāzi, jo konkursa noteikumi atbilstot tikai vienam uzņēmumam. Raidījumam vairāki transporta biznesa uzņēmumi minēja - aptuvenie aprēķini liecina, ka bizness varētu būt perspektīvs, norādīta 21 miljona līgumsumma. S. Štrihs uzsver, ka konkurss tika izsludināts starptautiski. «Es saprotu, kāpēc dokumentus iesniedza šis viens pretendents, jo citiem nav tik daudz mašīnu, bet kāpēc ārzemēs neviens nepieteicās?» jautā S. Štrihs.