Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Personīgās telpas summa

Normunds Avotiņš

Pat pusgadu pēc pirmajiem kilometriem līdz šim mazākajā Q modelī no Audi neatkāpjos no teiktā. Kaut arī tas nav ne pustik prestižs kā pompozais Q7 un izspēlē bīstamus ietilpības kompromisus, salīdzinot ar tuklo Q5, krosovers uzskatāmi pierāda, ka Audi arī prot būvēt šādas automašīnas. Industrijas dziļ- urbēji vēl ilgi ņurcīs salvetes, bezgalīgi strīdēdamies pie galda, kāpēc gan Q5 jau no paša sākuma nevarēja braukt tikpat spraigi kā Q3, bet - šis mazais (un varbūt nemaz ne tik mazais) Audi ir pagrieziena punkts. Nav izslēgts, ka tas ievedīs tik straujās virāžās, kādām nebūs gatavi pat allaž labi amortizētie Audi marketologi. Q3 ir pirmais kompānijas SUV, kura cena vismaz formāli un ar visnesmukākajiem diskiem sākas tuvu 30 000 eiro robežai, kas nākotnē var likt pārliecinātiem A3 un pat A4 pircējiem septiņreiz pārdomāt sava nākamā Audi izvēli.

Premium finanšu nasta

Dažiem Audi Q3 izskatās par mazu, taču tā saspīlētajā, it kā uzspiestajā miniatūrismā iezīmēts apslēpts spēks, it kā zem skopi apvilktās virsbūves slēptos kāds Halks, kurš tūliņ pārplēsīs ikdienišķās būtnes necilo ādu. Q3 perfekti seko pusaizmirstai vācu kompakto sporta auto koncepcijai «mazi izmēri, liels motors». Automašīna noteikti būtu lētāka par 30 tūkstošiem, ja Audi A3 tam palienētu 1,4 litru TFSI motorus. Taču Audi nolēmis nenolaisties zemāk par 2 litriem, lai novilktu treknu robežu starp Q3 un konstruktīvi līdzīgo VW Tiguan. Pat ja tā būtu noticis, kastu segregācija saglabātos, jo Tiguan daudz vairāk izskatās pēc apvidus auto, un šķietami pieejamo Q3 cenu atbaidošu padarītu dārgās Audi ekstras, bez kurām tas var iztikt, taču švaki kvalificējas premium automašīnas prasībām. Demonstrācijas Audi Q3, sagatavots lidojumam pretī slavai, maksā 50 000 eiro, un vienīgais mierinājums ir tas, ka tirgus prasībām «sapakots» BMW X1 un Range Rover Evoque maksā tikpat.

Lieli riteņi - lielas ambīcijas

Subjektīvi Audi Q3 šķiet ātrāks. 2 litru benzīna turbodzinējs no Golf GTI citkārt būtu lieka lekšanās tā vietā, lai pa iemītu taciņu aizietu pašpietiekama TDI dīzeļa virzienā, bet Q3 taisīts no citas drēbes. Šim auto patīk ātrums, turklāt drīzāk reakcijās, nevis aizliegtos ātrumos. Līkumos tas kustas kā ūdenszāle, lai gan ne uz mirkli neatstāj aizdomas, ka plūstošās un paredzamās reakcijas nodrošina Audi Drive Select regulējamie amortizatori. Pirmo reizi aptuveni divus tūkstošus dārgais «gadžets» (bez neredzamās tehnikas daļas tas paģērē arī krāsu infodispleju) šķiet izmantojams par visiem 100% un ar reālām atšķirībām starp režīmiem. Pat Audi stūres iekārtas klasiski tukšais nulles punkts Q3 samazināts līdz minimumam. Sportiskā automašīnas ievirze prasa arī lielus riteņus, tāpēc Q3 izskatās diezgan muskuļots, lai gan Evoque rallijreidu mašīnas brutalitāte tam ir sveša.

Salons, kas aptver

Kā jebkuram Audi, arī Q3 ir svešas pielaides salona apdarē. Katra detaļa ir laba uz tausti un uzlūkojot, tai ir pareiza forma, tā ir savā vietā un ideāli savienojas ar nākamo. Lai gan kabīnes iekārtojums nāk no golfklases mašīnas A3, nekā lēta te nav. Pat MMI displeja ekrāns, kurš panelī jāieloka ar roku kā sīkajā Audi A1, atbild uz pirksta spiedienu ar dižciltīgu fiksatora stingrumu. «Mazāks nav sliktāks» vācu luksusauto doktrīnā pamazām kļūst par kultu, un tās augļus tagad varēs baudīt arī tie, kuriem iepriekšējie darinājumi nebija pa kabatai vai doma maksāt 70 000 eiro par Ford Kuga izmēra automašīnu šķita pilnīgi absurda. Tas gan atkarīgs no personīgās telpas lieluma. Ja, piemēram, somiem tā ir izstieptas rokas attālumā no ķermeņa, japāņi saka, ka viņiem šī telpa saglabājusies tikai galvā. Un, ja personīgās telpas un ego dimensijas ietilpst tikai piecmetrīgā mastodontā, no kura sliekšņa jālec lēkšus, Audi Q3 aptverošajā kokpitā šādu personīgo parametru nesējs jutīsies ieslodzīts. Man tā nav, taču pie Q3 stūres rodas sajūta, it kā būtu iekāpis planierī. Vai mazmotora lidmašīnā, jo planierī nav tik daudz visādu kloķu un rādītāju.

Fun faktors

Audi Q3 ir apdāvināts un šur tur pat izcils, taču ne ideāls. Jaunākās paaudzes gaismas tehnika padara vēl nesen lepno LED virteņu spozmi banālu, taču paša auto slīpā aizmugure liek šaubīties par automašīnas praktiskajām spējām. Pārsteidzošā kārtā vieta aizmugurējā sēdeklī atrodas ne tikai bērniem, un arī bagāžnieks nav mikroskopisks. Tomēr Audi Q3 met tikai 4,4 metrus garu ēnu, un džipam, lai tas būtu parketa vai porcelāna, tas ir maz. Divsajūgu pārnesumkārba ar 7 ātrumiem ieprogrammēta uz ekonomisku, tāpēc uzcītīgā slēgšanās uz augšu dažkārt traucē un izraisa nepieklājīgas žagas transmisijā. Sport režīmā S Tronic izturas brīvāk, taču vienalga liekas, ka ātrumkārba pielikta 211 ZS motora iegrožošanai, nevis atraisīšanai. Pieņemsim, ka testa brīdī auto bija pārāk jauns. Un tad vēl emocionālā puse. Ja Q3 ierastos pie mums prezentatīvi oranžajā krāsā, tas radītu mazus, košus svētkus, taču apgrūtinātu vēlāku realizāciju. To var saprast. Tomēr kāds mans draugs uzņēmējs, kurš var atļauties šādus auto un dievina detalizētus interjerus (kā Audi), pēc pusstundas zaudēja sajūsmu par ideāli pelēko (kā Audi) «alkantarā» un alumīnijā ieslodzīto salonu un galu galā izmeta: «Nu jā... smuki, bet nav īsta fun.» Tagad viņš gudro par Evoque, kurā nav tik perfektas ergonomikas kā pie Audi stūres, bet kibernētiski vēsa un ultraprecīzi izgatavota instrumentu paneļa vietā ir ciparnīcas no caurspīdīgiem stikliņiem un ... ir «fans». Tomēr tie, kam visi zīmuļi uz rakstāmgalda vienmēr ir vienāda garuma, tik un tā izvēlēsies Audi. 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena, eiro

Audi Q3 2.0 TDI 30 250
Audi Q3 2.0 TDI Quattro S Tronic 34 980
Audi Q3 2.0 TFSI Quattro
31 800
Audi Q3 2.0 TFSI Quattro S Tronic 36 090*
* demo

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Saeima iesaldē atalgojumu valdēs un padomēs

Lai uz diviem gadiem iesaldētu atalgojumu valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību valdēs un padomēs, Saeima vakar galīgajā lasījumā atbalstīja par steidzamiem atzītos grozījumus Publiskas pers...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?