Iedzīvotāji, kuri ieplānojuši dibināt uzņēmumu jau 2012. gadā, visbiežāk to izvēlējušies darīt tirdzniecībā, kultūrā, mākslā un izklaidē, lauksaimniecībā un vides zinātnē, kā arī tūrismā, viesnīcu jomā un ēdināšanā. Savukārt tiem, kuri plāno sākt savu biznesu tuvākajā nākotnē, uzskati par perspektīvākajām uzņēmējdarbības nozarēm nedaudz atšķiras. Viņuprāt, tās ir kultūra, māksla un izklaide (14%), tirdzniecība (13%), kā arī tūrisma un ēdināšanas industrija (12%). Zīmīgi, ka par saimnieciskās darbības sākšanu lauksaimniecības, rūpnieciskās ražošanas un IT jomā, kur ir vislielākais valsts atbalsta programmu īpatsvars, domā tikai 3-5% aptaujāto iedzīvotāju. Respondenti arī vairs nesaskata potenciālu būvniecības un nekustamā īpašuma industrijā (3%), kas vēl pirms pāris gadiem bija vispopulārākā biznesa sākšanas joma.
Lai gan pērn jaunreģistrēto uzņēmumu skaits Latvijā pārsniedza 18 000, kas ir par 34,4% vairāk nekā 2010. gadā, diezgan daudzi iedzīvotāji aizvien saskata būtiskus kavēkļus sekmīgai biznesa sākšanai. Minētajā aptaujā 67% kā būtiskāko šķērsli min grūtības ar starta kapitālu, 43% - nepiemērotu ekonomisko situāciju, 32% norāda uz inovatīvu biznesa ideju trūkumu. Tāpat cilvēki uzskata, ka viņiem trūkst drosmes (29%), zināšanu (24%) un motivācijas (16%), savukārt 14% vienkārši atzīst, ka nav uzņēmēja tips.
Interesanti, ka šogad uzņēmējdarbību plāno sākt vairāk vīriešu nekā sieviešu (10% pret 3%) un vairāk jau profesionāli pieredzējušu cilvēku vecumā no 30 līdz 50 gadiem (52%) nekā jauno profesionāļu līdz 29 gadiem (30%).