Pēdējā mēneša laikā bobslejisti Rīgā krājuši spēkus atlētikas treniņos, kā arī Siguldas kamaniņu un bobsleja trasē atsvaidzinājuši braukšanas iemaņas. Pagājušajā sestdienā ikdienas rutīnas mazināšanai treneru trio Sandis Prūsis, Olafs Kļaviņš un Jānis Ozols ekipāžas piekodināja braucienus pietuvināt sacensību režīmam. «Man būs parasts treniņš. Gatavojos, kā ierasts, turklāt pēdējās dienas mani nomoka saaukstēšanās sindromi,» starta zonā uz mačošanos nebija noskaņots izlases līderis Jānis Miņins. Abos braucienos Miņins ar ilggadējo stūmēju Daumantu Dreiškenu gan bija pārliecinoši ātrākie, summā Edgaru Maskalānu ar Raivi Broku apsteidzot par 0,85 sekundēm.
«Miņka (Miņins) jau ir mūsu labākais pilots, un es to nekad neesmu apstrīdējis,» jaunās sezonas pirmās pārbaudes rezultāti nebija pārsteigums Prūsim. Pēc trenera teiktā vēlreiz apstiprinājies, ka Maskalānam Siguldas trase nav parocīga. Tomēr tik un tā negaidīti, ka otrajā braucienā Latvijas otro - Maskalāna ekipāžu - apsteidza Oskars Melbārdis un Intars Dambis. Pēc 2010. gada Vankūveras olimpiskajām spēlēm pagājušajā pavasarī Melbārdis pirmo reizi satvēra bobsleja kamanu vadības sviras.
«Redz, ko nozīmē, ka pēc olimpiādes nesēdējām rokas klēpī salikuši, bet laikus sākām domāt par nākotni,» Bobsleja federācijas viceprezidents Zintis Ekmanis sita sev pie krūts par pavasarī Siguldā noorganizētajiem treniņiem. «Tie bija ļoti vērtīgi. Trases malā Oskara pirmos braucienus vēroja tādi speciālisti kā Jānis Ķipurs, Māris Poikāns un arī es, tomēr nesteigsimies ar secinājumiem. Oskars ir tikai jauna ceļa sākumā.» Līdzīgi kā Prūsis, arī Ekmanis saglabāja piesardzību.
Vienā no trases sarežģītākajiem posmiem Prūsis jau pēc skaņas noteica, ka braucienu sācis Melbārdis. «Jā, ir atsitieni pret apmalēm, taču jāņem vērā, ka Osim šodien patiešām ir nopietns pārbaudījums. Trase ir sagatavota ļoti ātra. Rezultāti ir par divām sekundēm labāki nekā iepriekšējos treniņos. Skeletonists Martins Dukurs pat uzrādīja trases rekordu, kuru gan nevarēs reģistrēt, jo nav jau oficiālas sacensības.» Kā atklāja Prūsis, neesot gan pirmais gadījums, ka Melbārdis uzrāda labāku rezultātu par Maskalānu. «Pagaidīsim līdz Ziemassvētkiem. Tad Osis būs izbraucis četras Eiropas trases un varēs konkrētāk runāt par viņa pilota dotībām.»
Ceturtais pilots Uģis Žaļims braucienos no Miņina atpalika četras, no Maskalāna un Melbārža - aptuveni trīs sekundes. «Uģim galvenais uzdevums ir sveikam un veselam tikt līdz lejai. Par pareizām trajektorijām vēl pāragri runāt,» Prūsis noskaņojas uz pacietīgu darbu ar jauno pilotu.
Eiropas kausa izcīņas posmos Latvija startēs ar četrām divnieku un trijām četrinieku ekipāžām. Piloti būs Jānis Miņins, Edgars Maskalāns, Oskars Melbārdis un Uģis Žaļims. Četriniekos no pilotiem nestartēs Žaļims.