Lai arī Bombardier CS300 lidmašīnām ir virkne priekšrocību, nereti tiek norādīts, ka var izveidoties arī situācija, kad ar CS300 saistītās cerības izrādās pārspīlētas, jo lidmašīnas, kuras vēl nav veikušas pirmo lidojumu, var neatbilst deklarētajiem parametriem. Tiek piesaukts arī lielās politikas faktors, norādot, ka Airbus vai Boeing ražotāji tomēr ir Latvijai nozīmīgāki partneri, kā arī diskutēts par airBaltic attīstības perspektīvām un turbopropelleru lidmašīnām kopumā, jo pēdējās pasažieriem nav pašas tīkamākās.
Pasākumā, kurā Rīgā prezentēja Bombardier CS300 pilotu kabīnes modeli, amatpersonas uzskatāmi lika saprast, ka lēmums ir neatgriezenisks, vienlaikus cenšoties atspēkot kaut nelielās, tomēr šaubas par CS300 «kaķi maisā». Satiksmes ministrs Aivis Ronis norādīja, ja Kanādas ražotājs pildīs dotos solījumus, šis būs ļoti izdevīgs darījums airBaltic, un piebilda, ka līguma ar Bombardier slēgšana būs tikai airBaltic pārziņā. Savukārt aviopārvadātāja korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norāda, ka CS300 nav problēmu lidot no Rīgas uz jebkuru no pašreizējiem galamērķiem, «ja nenotiks nekas ārkārtējs, visticamāk, gaidāma biļešu cenu pazemināšana».
Arī vairāki Dienas aptaujātie politiķi uzsvēra, ka neredz šķēršļus darījuma noslēgšanai un iespēja, ka līgumu varētu nenoslēgt, ir mazticamā hipotētiskā līmenī. Kopumā pozitīvi šo darījumu vērtē arī Eiropas Parlamenta deputāts, bijušais satiksmes ministrs Roberts Zīle, kurš gan piebilst, ka «šādos jautājumos bez politikas neiztikt», un norāda, ka aviācijas industrijas darījumus valstis tradicionāli lobē ārlietu ministru līmenī. «Domājams, šoreiz izvēle tomēr izdarīta, balstoties uz ekonomiskajiem apsvērumiem,» uzskata R. Zīle.
Politiķis arī norāda, ka vienošanās par lidmašīnu iegādi vēl pirms to ražošanas sākšanas ir ikdienišķa parādība aviācijas industrijā, savukārt sankcijas pret ražotāju par situāciju, ka lidmašīnas varētu neatbilst, piemēram, solītajiem degvielas ekonomijas vai kādiem citiem rādītājiem, paredz piegādes līgumos. «Manā rīcībā gan nav visas informācijas, taču darījums ar Bombardier, kuru atbalsta Kanāda un Lielbritānijas valdība, acīmredzami ir finansiāli pats izdevīgākais,» norāda R. Zīle.
Jāpiebilst, ka politiķis pats savulaik piedzīvojis nepatīkamu situāciju ar airBaltic Bombardier lidmašīnu, kad nepietiekamas durvju hermetizācijas dēļ nācies atgriezties lidostā. Ar Bombardier lidmašīnām šādi gadījumi bijuši vairāki, taču problēmas novērstas, un «vairāk par šādiem gadījumiem» nav dzirdēts. Notikušais atzīts par vienkāršu tehnisku kļūmi, un nekādos melnajos sarakstos konkrētās lidmašīnas nav iekļautas. «Tas bija atsevišķs gadījums, nevis vispārēja tendence,» noslēdz R. Zīle.