Hepbernas retrospekcija ir apskaužami lieliski apmeklēta, tās galvenais bestsellers - filma Brokastis pie Tifanija (20.IX 18.15 _Rīga_). Kaut šīs eiropeiskās Holivudas zvaigznes meitenīgais šarms un talants vismaz tikpat spilgti atklājas arī romantiskajās, brīvības elpas pilnajās _Romas brīvdienās_ (20.IX 16.00 Rīga), arī _Sabrinā_ (19.IX 16.00 _Rīga_) un manā absolūtajā favorītē - modes pasaules aizkulisēm veltītajā _Jocīgajā sejā_ (19.IX 18.10 _Rīga_), kur Hepbernas partneris ir leģendārais dejotājs Freds Astērs. 1957.gadā tapušajā _Jocīgajā sejā_, kur Astēram ir modes fotogrāfa loma, var novērtēt Astēra dejotāja unikalitāti, par spīti viņa cienījamajai gadu nastai. «Vecums», šoreiz Hepbernas (nieka trīsdesmit pieci), bija tas, kas savulaik lika viņai pašai sevi uzskatīt par nepiemērotu proletāriešu skuķa Elīzas, kas nonāk Pigmaliona/profesora Higinsa «pārveides procesā», lomai filmā _Mana skaistā lēdija_ (19.IX 19.00 Kong. nams). Viss beidzās labi - ar astoņiem filmas _Oskariem_, gan ne Hepbernai.
Ironiski postmodernu piegājienu modes pasaulei piedāvā ironiskā ķīnieša Cai Miņļana filma Seja (19.IV 19.45 KN), ko pats režisors gan uzskata par veltījumu franču kino kultūrai un Fransuā Trifo. Režisora egoisms un Parīzē uzņemtās filmas retinātais temps var izprovocēt visdažādāko reakciju - niknumu arīdzan (tā rīkojās Kannu festivāla publika, izsvilpjot Seju režisoram klātesot). Šis apstāklis Seju atšķir no režisora Žaka Odrijāra Pravieša - izcilas filmas, kas ne tikai Kannās ieguva Grand Prix, bet arī manā subjektīvajā «uzvarētāju» listē pārspēj pat šā gada Zelta palmas zara ieguvēju - Mihaela Hanekes Balto lenti.
Stāsts par jaunu arābu puisi, kurš spiests nogalināt savu kameras biedru, lai izdzīvotu pats un pamazām taisītu karjeru noslēgtajā cietuma vidē - ar uzpirktajiem uzraugiem un korsikāņu mafijas patvaļu, patiesi ir izcils! Bez didaktikas, būdama ļoti precīza, līdz pēdējai psiholoģiskajai niansei motivēta drāma, filma Pravietis piedāvā gan prasmīgi būvētu spriedzi, gan dziļus rakstus. Tā ir ne tikai viedi veidota «gangsterdrāma», trilleris - par nodevām, ko maksājam karjeras vārdā, bet arī vieds «jaunās Eiropas» sociālais portrets (19.IX 20.15 Rīga; 20.IX 21.10 KN)
Svētdien vēlreiz arī britu klasiķa Pītera Grīneveja Naktssardze (20.IX 20.15 KN) - kodīgs un atmiņā paliekošs «intelektuālais detektīvs» par Rembranta Naktssardzes biedējošajiem noslēpumiem. Šarmantais muzikālais retro - Saules ielejas serenāde (20. IX 16.00 KN), arī sievišķīgie hiti Koko līdz Šanelei ar Odriju Totū (20.IX 17.15 KN) un Mīļumiņš ar Mišelu Feiferi (20.IX 19.15 KN) u.c.
N.Naumaņa recenziju par filmu Pravietis lasiet www.diena.lv
Baltijas pērles fināls
19.-20.IX Kongresu nams un Kino Rīga.