Sportisti piedalīsies četrās klasēs: mašīnu, motociklu, kvadraciklu un smago automašīnu klasē. Motociklu klasē savu četru titulu bagāžu centīsies papildināt francūzis Sirils Diprē. Viņa rezultāti pēdējos septiņos gados ir teju kā likums: vienreiz uzvar, nākamajā gadā paliek otrais. Pērn viņš uzvarēja... Interesanti arī tas, ka Diprē allaž palicis otrais, kad uzvaru posmos bijis vairāk.
Vislielākā skatītāju uzmanība tiks pievērsta sacensībām mašīnu klasē, kur ir, iespējams, visasākā konkurence. Pērn šajā klasē dominēja Mini spēkratos braucošie. Uzvarēja francūzis Stefans Peterhansels, bet 2. vietā ar tādu pašu mašīnu bija spānis Huans Roma. Visaugstākie mērķi ir arī katarietim Naseram el Atijaham, kurš šogad startēs ar Buggy, kā arī spānim Karlosam Sainsam (Buggy) un amerikānim Robijam Gordonam (Hummer). Visa minētā trijotne pērn cīnījās par augstākajām vietām, bet veiksme nebija viņu sabiedrotā.
Lai arī Latvijas autosportisti šoreiz Dienvidamerikā nestartēs, bet tā vietā izvēlējušies piedalīties «īstajā Dakarā» Africa Eco Race, Latvijas prece tomēr tiks pārstāvēta arī Dakaras rallijā - lietuvietis Benedikts Vanags stūrēs latvieša Jāņa Dambja radīto OSCar automobili.
Lai noskaidrotu iemeslus, kāpēc Latvijas autosportisti šoreiz lēmuši piedalīties sacensībās Āfrikā, Diena sazinājās ar Didzi Zariņu, kurš braucis gan Dakaras rallijā Āfrikā, gan arī Dienvidamerikā.
«Viens no iemesliem bija tas, ka finansiāli braukt Āfrikā ir izdevīgāk nekā Dienvidamerikā. Turklāt esmu dzirdējis vairākus sportistus sakām, ka Dakaras rallijs Dienvidamerikā ir tas pats WRC rallijs, tikai ar lielākām mašīnām... Tagad tur liela nozīme ir tehnikai - kam tā ir labāka, tas arī uzvar, bet Āfrikā tehniski sliktāk nodrošinātie varēja apsteigt kādu arī uz navigācijas rēķina. Vairākums sportistu, kas braukuši abos kontinentos, tomēr ir vienisprātis, ka sajūtu ziņā veco un jauno Dakaras ralliju nevar salīdzināt. Āfrikā tu juties patiešām izrāvies no civilizācijas, bet Dienvidamerikā tā nebija,» Zariņš nosauc galvenos iemeslus, kas ietekmēja Latvijas sportistu lēmumu braukt Africa Eco Race, un piebilst, ka katram var būt arī individuāli iemesli.
Doma atjaunot «īsto» Dakaras ralliju radās francūzim Žanam Luī Šlesēram, kurš ir divkārtējais Dakaras rallija uzvarētājs. Dakaras rallijam pārceļoties uz Dienvidameriku, bija problēmas ar sponsoru un skatītāju interesi, jo nu TV translācijas bija Eiropai nepievilcīgos laikos. «Dakaras rallijā izsenis pārsvarā startē francūži, kuriem Āfrikā nav bijis problēmu ar valodu... Kad viņi ieradās Dienvidamerikā, viņiem bijis kultūršoks, ka te nepieciešama spāņu vai portugāļu valoda,» vēl vienu iemeslu Dakaras rallija alternatīvas izveidei zina Zariņš.
Pagaidām gan Africa Eco Race prestiža ziņā nevar konkurēt ar Dakaras ralliju, bet ilgtermiņā tāds plāns ir, un ar katru gadu Šlesēra pierunāšanas prasmēm pakļaujas aizvien vairāk pazīstamu autosportistu. Šogad to vidū bija arī latvieši Māris Saukāns un Uldis Dzenis, kuri Āfrikā startē ar rallija nosaukumam un mērķim pievilcīgo elektromobili.