- Nevis drīkst, bet vajag!
Automobiļu testiem tik netipisku atbildi var saņemt tikai riepu testos. Taču šis gadījums ir īpašs. Continental pārstāvjiem ne tik daudz rūpēja, ka elektroniskie «groži» traucēs žurnālistiem no sirds ieskrieties Algarves autodromā, bet gan raizes par Porsche PSM sistēmas iespaidu uz mērījumiem. Riepu testi izceļas ar labām trasēm, poligoniem un interesantu autoparku, taču šis gadījums ir īpašs - kā nekā Ultra High Performance kategorijas riepa ContiSportContact 5 P. Kāpēc P? Tāpēc, ka Performance. SportContact 5, tiešā modeļa «3» pēctece, iznāks tikai nākamgad. Lai gan ātras un dārgas zemprofila riepas patērē pārliecinoši mazākā autobraucēju daļa, tas ir ienesīgs un prestižs bizness. Par spīti tam, ka kopējais riepu bizness Eiropā sarucis par trešdaļu, UHP riepu noiets pastāvīgi aug. Daļēji tas izskaidrojams ar automobiļu attīstību. Cik tad sen arī 205/55 R16 riepa skaitījās high-performance riepa? Tagad tas ir ikdienišķs izmērs. Vēl pirms diviem gadiem UHP riepu izmēri sākās ar Golf GTI tipa auto piemērotu izmēru 225/45 R17, taču tagad ar mazākiem riteņiem par 18 tādiem izstrādājumiem kā 5P nemaz nav ko tuvoties, bet lielākais izmērs ir 315/25 R23....
Prestiža jautājums
Kam vajadzīgas tik nenormālas riepas? Protams, sporta automašīnām, starp kurām Conti gadījumā īpašu vietu ieņem Porsche. UHP riepu ražotāji cīnās par godu aprīkot jaudīgas raķetes jau rūpnīcā, bet tā prasa gandrīz neiespējamu cenas un kvalitātes attiecību. SportContact 5 P modelim 911 Carerra ir ne vien dažādi izmēri priekšējai un aizmugurējai asij, bet arī atšķirīgs zīmējums (aizmugurē ir viena papildu grope) - un viss tikai tādēļ, lai pielāgotos konkrētā automobiļa īpatnībām! Turklāt Conti mērķis bija par 18% uzlabot riepas vadāmību uz sausa asfalta, kas ātrām mašīnām no M3 līdz F430 ir vienlīdz svarīgs, lai arī 100% subjektīvs parametrs. Riepiniekiem tas ir prestiža jautājums, jo tikai 50% no vadāmības nodrošina mašīnas šasija - otra puse ir riepās kā Lāčplēsim ausīs. Objektīvos parametrus testā atainoja telemetrijas dati, subjektīvos - mūsu pašu uzdrīkstēšanās pie Porsche 911 Carerra S stūres. Algarves trase nav domāta bailīgajiem vai iesācējiem, taču SportContact 5 P pa gabaliņam vien palielināja pieļaujamā robežu. Pirms tam Conti ļāva pabraukt ar riepas prototipiem. Evo bija pat ātrāki, taču sacīkšu riepu iezīmes nenodrošina ikdienas braukšanai nepieciešamo stabilitāti: «pārsālīji» līkumā, sabijies, atlaidi gāzi - un poršs jau aiziet ar motora slogoto dibenu pa priekšu. Lai samazinātu izmaksas (katrs riepas prototips izmaksā 100 000 eiro), Continental pēc iespējas izvērtis datormodelēšanu un virtuālos testus, taču pilnīgi pārliecību par paveikto dod tikai īsta gumijas smakas paošana trasē.