Reklāmās tiek uzsvērts, ka Ventspils ir sakārtota un tīra pilsēta, piemērota gan aktīvai atpūtai, gan biznesa attīstībai. Tiek arī slavēta pilsētas dome, kuras prieksšēdētājs ir Aivars Lembergs (viņš ir arī ZZS premjera kadidāts), un uzsvērts: «Kamēr sabiedrības uzticība valstsvīriem dramatiski krītas, ventspilnieki pauž vislielāko atbalstu pašu vēlētajai vietējai varai un 90 procenti ventspilnieku atbalsta Ventspils domes darbu.»
«Tur, kur valsts vai pašvaldības līdzekļu piesaiste kāda politiskā spēka reklāmai ir acīmredzama, var draudēt arī administratīvā vai pat kriminālā atbildība, bet ētisks pārkāpums tas ir jebkurā gadījumā,» uzsver I. Kažoka. Viņa gan piebilst, ka pagaidām neuzņemas teikt, vai Ventspils gadījumā ir ticis pārkāpts likums, bet tas noteikti būtu jāizvērtē KNAB. «Providus šai kampaņai seko līdzi kopš jūnija, un pēc mūsu aprēķiniem līdz šim tā varētu būt izmaksājusi ap 200 000 latu, tādējādi tā noteikti ir grandiozākā administratīvo resursu tērēšana reklāmai, ja neskaita Rīgas domes piešķirto dāvanu pensionāriem - braukšanu sabiedriskajā transportā bez maksas -, kas ir izmaksājusi miljonu,» skaidro pētniece.
Savukārt VAA vadītāja noliedz, ka kampaņai būtu politiski mērķi, un uzsver, ka Ventspils pie sava mārketinga strādājot jau kopš 1999.gada. Kopš gada sākuma tūristu skaits pilsētā, pateicoties reklāmai, esot pieaudzis par 35%. «Privātās sarunās uzņēmēji man ir izteikuši milzīgu gandarījumu, jo, pateicoties tūristu pieplūdumam, viņiem pat ir izdevies nomaksāt pagājušajā gadā iekrājušos parādus,» stāsta L. Seimuškāne. Viņa gan nevarēja nosaukt, cik reklāmas kampaņa izmaksājusi, bet uzsvēra: «Katrā ziņā cenas ir samērīgas.» Ventspils domes opozīcijas deputāts Ivars Landmanis (PS) atzina, ka, viņaprāt, kampaņa esot tieši saistīta ar priekšvēlēšanu laiku, bet opozīcija nevarot prasīt to pārtraukt, jo tad valdošie varētu apgalvot, ka tā iestājas pret tūrisma veicināšanu.
Resursus tērē arī citi
Par administratīvo resursu lietošanu politiķu reklāmai ceturtdien ziņoja arī Latvijas Radio - Daugavpilī pilsētas sociālie dienesti izdalījuši paciņas mazturīgajiem, kurās esot bijuši Par labu Latviju! (PLL) un Saskaņas centra (SC) reklāmas materiāli. PLL tajā pašā dienā izplatīja paziņojumu, kurā šo informāciju kategoriski noliedza, draudēdama vērsties tiesā pret tās izplatītājiem.
Savukārt SC deputāta amata kandidāts Aleksejs Burunovs, kura vārds bijis minēts paciņām pievienotajās reklāmās, Dienai skaidroja, ka paciņas esot bijušas noformētas kā trešās personas ziedojums viņa partijai. Tās vienkārši izdalītas, sadarbojoties ar pilsētas domi. Par šo gadījumu gan interesēties sācis arī KNAB, kas paziņojis, ka izvērtē labdarības akcijas iekļaušanu attiecīgo partiju priekšvēlēšanu izdevumos.
Izmanto domi, brīvostu
Pēc I. Kažokas domām, līdzīgs Ventspils reklāmu gadījumam ir arī gadījums, kad Rīgas brīvosta par godu «dīvainai savai dzimšanas dienai izvietoja reklāmas, kurās parādās arī Šlesers». Pēc apmēriem tas gan nespējot sacensties ar Ventspils reklāmas kampaņu.
Medijos nesen arī izskanēja, ka finanšu ministrs Einars Repše (JL), kurš pats vēlēšanās nekandidē, ar ierēdņu starpniecību izplatījis paziņojumu, kurā aicināja cilvēkus balsot par Valdi Dombrovski (JL). I. Kažoka šo gadījumu gan vērtē kā ļoti dīvainu, jo «visu, ko vien varēja, finanšu ministrs izdarīja nepareizi». Šajā gadījumā, viņasprāt, runa esot par ētisku, nevis likuma pārkāpumu.