Zaļo gaismu uzņēmumam trešdien devusi Rīgas domes Finanšu un administratīvo lietu komiteja, un, visticamāk, to atbalstīs arī Rīgas dome. Jaunās kapitālsabiedrības mērķis būs ieviest sabiedriskā transporta integrēto informācijas sistēmu, kas sākotnēji nodrošinās transportlīdzekļu pārvietošanās monitoringu, maršrutu kustības grafika ievērošanas kontroli, transportlīdzekļu operatīvu vadību avārijas situācijās, sastrēgumstundās un gadījumos, kad tiem ir nobīdes no kustības grafika, kā arī citās ārkārtas situācijās. SIA Konsorts sagatavotajā projekta finanšu ekonomiskajā pamatojumā teikts, ka lielāko daļu no visām plānotajām investīcijām izlietos telemātikas un videonovērošanas iekārtu uzstādīšanai transportlīdzekļos. RS Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča skaidro, ka videonovērošanu paredzēts veikt gan transportlīdzekļu salonos, gan pieturvietās, lai novērstu huligānismu. Transportlīdzekļus aprīkos arī ar alkotesteriem, kas automātiski fiksēšot alkohola koncentrāciju vadītāja izelpā, ja tāda būs. Plānots transportlīdzekļos uzstādīt arī informācijas tablo. 99% investīciju ir paredzēti ritošā sastāva aprīkošanai, un četru gadu laikā ar jaunajām iekārtām plānots aprīkot 861 transportlīdzekli. Projektu pabeigs 2014. gadā. Pirms projekta sākšanas zvērinātu advokātu birojs Ecovis Convents ir sagatavojis arī meitasuzņēmuma dibināšanas juridisko pamatojumu, secinot, ka tas ir izdevīgāk nekā cita veida uzņēmuma veidošana.
Jaunā uzņēmuma pamatkapitāls plānots Ls 20 000, un tā dibināšanas izdevumus un pamatkapitāla apmaksu plānots segt no pārējās RS saimnieciskās darbības ieņēmumiem. SIA Rīgas acs dibināšanai netiks izmantota ne pašvaldības dotācija, ne ieņēmumi no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas, turklāt uzņēmums grasās piesaistīt kredītiestāžu vai citu investoru finansējumu. Informācijas sistēmas uzturēšanas izdevumus vēlāk segs no pašvaldības dotācijas un ieņēmumiem no sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Pēc tam kad viss transports būs aprīkots ar jauno sistēmu, tās uzturēšanas izmaksas būšot Ls 875 000 gadā. Diena noskaidroja, ka arī Viļņas sabiedriskajā transportā tiek ieviesta videonovērošanas sistēma, pamatojot to ar aizsardzību pret huligāniem un iespēju kontrolēt bezbiļetniekus.
Jaunā uzņēmuma veidošanu kritizē domes opozīcija. «Jaunais uzņēmums par 50% dublē RS funkcijas, un tas, ar ko Rīgas acs nodarbosies, noteikti nav pašreizējā Rīgas transporta prioritāte,» uzskata Rīgas domes deputāts Ēriks Škapars (JL). Viņam liekas nepieņemama iespēja, ka meitasuzņēmumu vadīs RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens un valdē varētu būt Rīgas domes deputāti. Pagaidām gan valdes locekļu vārdi oficiāli nav nosaukti.