447 100 eiro ir summa, kas šogad paredzēta veloinfrastruktūras uzlabošanai Rīgā. Rīgas domes Satiksmes departamentā (SD) Dienai norādīja, ka par šo summu plānots nodrošināt divu jaunu veloceļu projektēšanu - Imanta-Bolderāja-Pārdaugava un Centrs-Ziepniekkalns -, turpināt veloceļa Centrs-Dārziņi projektēšanu, kā arī uzstādīt jaunus velostatīvus. Lai no Pārdaugavas ērtāk varētu nokļūt Rīgas centrā pa Akmens tiltu, šogad plānots izbūvēt arī nobrauktuves.
Lielākas pārmaiņas gan šogad varētu sagaidīt velobraucējus tieši Rīgas centrā, jo plānots ierīkot speciālas velojoslas. SD pārstāve Ilze Ķēdže Dienai pastāstīja, ka patlaban jau ir sākts velojoslu tīkla ieviešanas projekts, kas paredz konceptuālus risinājumus un shēmas, lai Rīgas centrā varētu ierīkot speciālas velojoslas. Projekts patlaban vēl ir tikai izstrādes procesā, un plašāk ar to sabiedrība varēšot iepazīties aprīļa beigās. Pagaidām nav zināms, vai tās varētu būt rekomendējošās velojoslas, kādas pērn tika ierīkotas dažās Rīgas centra ielās, vai velojoslas, kuras atdalītas ar balto nepārtraukto līniju. I. Ķēdže norādīja, ka ir nepieciešams, lai velojoslas būtu noteiktas Latvijas normatīvajos aktos, patlaban tas nav izdarīts. Velojoslu ieviešana patlaban tiek apspriesta SD konsultatīvajā sanāksmē, un departaments ir iesniedzis priekšlikumus par normatīvo aktu izmaiņām. Ceļu satiksmes drošības direkcija Dienai gan norādīja, ka konkrēts lēmums, vai veikt grozījumus noteikumos, nav pieņemts. Par to tiks runāts šīs nedēļas beigās.
Nepieciešamību ierīkot velojoslas, kuras atdalītas ar nepārtraukto balto līniju, Dienai uzsvēra Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks. Zilās rekomendējošās velojoslas, kas pērn kā eksperiments tika ierīkotas Rīgas centrā, pēc viņa domām, nav sasniegušas savu tiešo mērķi, tomēr pierādījušas, ka nepieciešams labāks risinājums. Latvijas Riteņbraucēju apvienība arī patlaban aktīvi aizstāv riteņbraucēju intereses, piedaloties velojoslu tīkla ieviešanas projekta izstrādē. V. Silenieks atklāja, ka šogad pirmo gadu riteņbraucēju problēmas tiks risinātas tieši Rīgas centrā, kur, pēc statistikas datiem, visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi. Līdz šim par veloceliņiem vairāk ir ticis domāts ārpus Rīgas centra, jo valda uzskats, ka velobraukšana ir izklaide vai sports, tomēr pašlaik jau velosipēds tiek uzskatīts par tādu pašu transportlīdzekli kā mašīna. Pirmo gadu, plānojot centra infrastruktūru, ņems vērā arī pilsētas attīstības plānu, kas paredz, ka Rīgas centra daļā prioritāte ir gājējiem, pēc tam - riteņbraucējiem un tikai tad - sabiedriskajam transportam un privātajam auto.
Ņemot vērā, ka projektam par velojoslu ierīkošanu Rīgas centrā jābūt gatavam jau aprīļa beigās, V. Silenieks uzskata, ka jau jūnijā centrā varētu krāsot pirmās velojoslas. Šāds risinājums neprasītu lielus līdzekļus, jo nav plānots pārbūvēt, piemēram, krustojumus.