RS pērno gadu noslēdza ar budžeta deficītu divu miljonu latu apjomā, bet 2011. gada budžets tika apstiprināts ar 6,8 miljonu latu deficītu, kuru vēl pastiprināja fakts, ka gada sākumā teju par 30% pieauga degvielas cena, kas tā arī nav samazinājusies, skaidro RS preses sekretārs Viktors Zaķis. RS jau lūdza palielināt dotācijas, lai segtu budžeta deficītu, un Rīgas dome piešķīra papildu dotācijas 2,1 miljona latu apjomā un uzdeva Rīgas satiksmei meklēt iespējas samazināt izdevumus. V. Zaķis norāda, ka budžeta deficīta precīzs aprēķins vēl nav veikts, taču tas varētu būt aptuveni četri miljoni latu. «Deficīts īstermiņā, protams, ir likvidējams ar dažādu finanšu instrumentu, piemēram, overdrafta u. tml., palīdzību, taču ilgtermiņā šie finanšu līdzekļi tik un tā būs nepieciešami,» apgalvoja V. Zaķis. Rīgas vicemērs Andris Ameriks (LPP/LC) gan LETA izteicies, ka tik daudz uzņēmumam dome diez vai došot, visticamāk, nāksies iztikt ar divreiz mazāku summu.
Tajā pašā laikā RS turpina sava kapitāldaļu turētāja - Rīgas domes - noteikto politiku, nodrošinot pensionāru pārvadājumus bez maksas. Aptuvenās aplēses liecina, ka tas uzņēmumam izmaksā ap 3,5 miljoniem latu gadā, bet precīzā summa būs saskaitīta gada beigās, apliecināja V. Zaķis. Saskaņā ar Rīgas domes pasūtījuma līgumu RS nodrošina pasažieru pārvadāšanu sabiedriskajā transportā bez maksas septiņas dienas gadā: 31. decembrī un 1. janvārī, 23. un 24. jūnijā, divas dienas (sestdien un svētdien) Rīgas pilsētas svētkos augustā, kā arī 18. novembrī. Tas izmaksā 698 tūkstošus latu gadā. Rīgas mēra preses sekretāre Anna Kononova Dienai apliecināja, ka šo kārtību pašvaldība pārskatīt negrasās: «Nosakot atlaides sabiedriskajā transportā pensionāriem, dome, protams, izrādīja politisko gribu, turpinot strādāt ar tām prioritātēm, kuras tika izvirzītas jau sasaukuma sākumā, un viena no galvenajām - sociālais atbalsts iedzīvotājiem. Atlaides pensionāriem ir tiešais sociālais atbalsts. Ja uzņēmumam rodas papildu izdevumi degvielas cenas kāpuma dēļ, pašvaldība šos izdevumus kompensēs, saglabājot sociālo atbalstu un atlaides pensionāriem. Tas pats attiecas arī uz bezmaksas braukšanas dienām.» Mēra pārstāve atturas no prognozēm par dotāciju nākamgad, jo pašvaldības budžets tiks pieņemts pēc valsts budžeta apstiprināšanas.
RS kopējais kredītsaistību apjoms pērnā gada 31. decembrī bija fiksēts 100 miljoni latu. Pēdējais zināmais RS ņemtais kredīts bija 20 zemās grīdas tramvaju iegādei, to eksperti savulaik novērtēja kā kredītu ar visai augstām procentu likmēm. Šogad plānots izsludināt divus iepirkumu konkursus - 25 zemās grīdas trolejbusu iegādei un 35 autobusu iegādei. To reālais iepirkums un piegāde varētu norisināties turpmāko 2-5 gadu laikā, norādīja V. Zaķis.