Romeo un Džuljetas iestudējums Felzenreitšūles teātra saviļņojošajā gaisotnē bija amerikāņu režisora Bārtleta Šēra (2008.gada Tony balvas ieguvējs kategorijā Labākais mūzikla režisors - par Brodvejā atjaunoto klasisko mūziklu Dienvidu Klusais okeāns) debija Eiropas opervidē. Tiesa gan, nedz Tonija balva, nedz atzinība, kādu tobrīd baudīja viņa Dž.Rosīni Seviļas bārddziņa iestudējums Ņujorkas Metropolitēna operā, neglāba režisoru no asas kritikas. «Šēra iestudējums ir brīvs no jebkādas dramaturģijas un pilns ar visbiežāk sastopamajām operas klišejām. Ārišķīgi dižmanīgos kostīmus tērpu māksliniece šķiet noskatījusi kinotriloģijā Karību jūras pirāti, nevis iedziļinoties renesanses laikmetā, bet Maikla Jergana scenogrāfijā valda stulbs tukšums,» tik asi ziņoja aģentūra Bloomberg, brīdinot par visa Zalcburgas festivāla nolaišanos «tukšas komerciālas izklaides līmenī». B.Šērs nav slēpis, ka iestudējumam iedvesmojies no Patrisa Šero filmas Bērtuļa nakts, savukārt Ketrīnas Zuberas kostīmu iedvesmas avots esot Frederiko Fellīni Kazanova «nolūkā parādīt Romeo un Džuljetas nevainību pagrimušajā dekadences pasaulē...».
Par iestudējuma glābēju recenzijās vienprātīgi tika atzīts Romeo atveidotājs, skatuviski harismātiskais liriskais tenors Rolando Viljasons, kurš pēc vokālās krīzes pirmoreiz uzstājās TV tiešraidē piedāvātā izrādē. Kad kļuva zināms, ka Džuljetas lomu tomēr nedziedās Anna Netrebko (viņa bija bērniņa gaidībās), to uzticēja jaunajam gruzīnu soprānam Nino Mačaidzei, kura 2006.gadā uzmirdzēja Milānas La Scala Najadas lomā operā Ariadne Naksā. Debiju Zalcburgas festivālā piedzīvoja arī jaunais franču kanādiešu diriģents Janniks Nezē-Segēns, un tieši 33 gadus veco diriģentu laikraksts Der Standard novērtēja kā «īsto atklājumu». Izrādē piedalās bass Mihails Petrenko, kurš pie mums redzēts Hundinga lomā Vāgnera Valkīrā.
Iespēja dzirdēt Romeo un Džuljetu intriģē kaut vai tāpēc, ka pēdējos 70 gados šī Guno opera Latvijā nav iestudēta!