Par to, ka Ideju kauss ir īstā vieta, kas stimulē pāriet no vārdiem pie darbiem, pārliecināta arī 2011. gada konkursa 3. vietas ieguvēja Inga Priedīte: «Lai gan man jau iepriekš bija dažādas idejas, pietrūka apņēmības to realizēšanai. Šis konkurss man bija pirmais solis to īstenošanas virzienā, tāpēc esmu patiešām priecīga, ka piedalījos.»
Konkursā Inga pieteicās ar ideju par adītu atstarotāju zīmola attīstīšanu, un kopš tā laika viņai ieceri izdevies arī realizēt. Patlaban Inga ar savu komandu attīsta zīmolu ZIB*, kura produkti jau iecienīti ne tikai Latvijā, bet arī vairākās gana eksotiskās zemēs, piemēram, Urugvajā un Kuveitā. «Mums veicas ļoti labi, pašlaik ZIB* ir vienota cilvēku komanda, kas mīl savu darbu un izvirza arvien lielākus mērķus. Mūsu piedāvājums ir ļoti paplašinājies, piedāvājam arī apdrukātus trikotāžas apģērbus, kas top tepat mūsu darbnīcā Rīgā un ceļo pa visu pasauli. Tie jau bijuši visos kontinentos, izņemot Antarktīdu,» stāsta Inga.
Mērķtiecīgi pie savas biznesa idejas īstenošanas un attīstīšanas pēc dalības Ideju kausā strādājusi arī iepriekšējā gada konkursa fināliste Kristīne Duļbinska. Viņa konkursā startēja ar ideju CherryBerry - ar ķiršu kauliņiem pildīti dizaina spilveni un citi izstrādājumi. Pašlaik ar CherryBerry zīmolu tiek ražotas čības, zābaciņi, spilveni un plecu spilveni, masāžas maisiņi, muguras sildītāji, acu maskas u. c.
«Ir nodibinātas attiecības ar dabisko preču veikaliem, kur tiek realizēta ķiršu kauliņu produkcija, kā arī ar saloniem, kas izmanto ķiršu kauliņus ķermeņa procedūrās. Ir uzsāktas arī sarunas par nelielu preču partiju pārdošanu Francijā, Zviedrijā un Lietuvā,» par saviem sasniegumiem stāsta Kristīne.
Uzskaitot galvenos ieguvumus no dalības Ideju kausā, Kristīne izceļ iespēju apmeklēt kvalitatīvus izglītojošos seminārus, saņemt pieredzējušu uzņēmējdarbības ekspertu - mentoru - konsultācijas, gūt vērtīgus kontaktus, kas noder arī pēc konkursa, kā arī iemantot plašāku atpazīstamību.
Iedrošinot citus biznesa ideju autorus izmantot iespēju un pieteikties konkursā, Kristīne saka: «Pamēģiniet, jo tas jums neko nemaksā. Jūs neko nezaudēsiet, tikai iegūsiet. Kamēr baidāties, ka jūsu ideju var nozagt, kāds jau ar šo ideju aizsteigsies jums priekšā, tāpēc esiet pirmais! Lieciet, lai par jums runā!»
Atgādinām - lai pieteiktos Ideju kausā 2013, jāreģistrējas konkursa mājaslapā www.idejukauss.lv un jāiesniedz savas idejas apraksts uz vienas A4 formāta lapas. Lai atvieglotu pieteikšanos, reģistrēties konkursam iespējams arī, izmantojot savus kontus sociālajos tīklos Draugiem.lv un Facebook.com.
Inovatīvo biznesa ideju konkursu Ideju kauss 2013 rīko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar stratēģiskajiem partneriem - Rīgas Tehnisko universitāti un SEB banku.