Nākotnes plāni aprīlī
SC un GKR kampaņa veidota kā atskaite par domes koalīcijas labajiem darbiem, tāpēc izvēlēts gada sākums. Nākotnes plānus abas partijas plāno atklāt aprīlī, pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR). Tomēr līdztekus Rīgas mēra Nila Ušakova un A. Amerika uzrunām, uzskaitot panākumus, TV ekrānos redzamas arī tādu personu sejas, kas nav pārstāvētas nevienā domē, bet drīzāk pilda pozitīvisma kampaņai līdzīgus uzdevumus. Piemēram, reklāmā filmējusies Latvijas Universitātes profesore Ausma Cimdiņa, kura 2009. gada vēlēšanās kandidēja kopā ar A. Ameriku no LPP/LC saraksta, bet netika ievēlēta. A. Ameriks gan apgalvo, ka liela daļa reklāmā filmēto personu ir bezpartejiskas. Vicemērs arī atzīst, ka kampaņa janvārī notiek tāpēc, ka no februāra Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sāks vēlēšanu tēriņu uzskaiti. Reklāmas kampaņas izmaksas vēl neesot apkopotas, bet tās SC un GKR segšot uz pusēm. Reklāmas tekstos apgalvots, ka dome strādājusi ar vislielāko atbildību un profesionalitāti, kaut arī trīsarpus gados netrūkst vairāku skaļu skandālu par naudas izsaimniekošanu un aizdomām korupcijā. A. Ameriks atzīst, ka reklāmās runā arī krievu valodā, bet N. Ušakovs izsakās latviski.
Šobrīd medijos parādījusies arī Vienotības reklāma, taču partijas Rīgas vēlēšanu saraksta līdere Sarmīte Ēlerte apgalvo, ka tā nav atbilde SC uzsāktajai kampaņai: «Ir portāls Jaunariga.lv, kur aicinām rīdziniekus norādīt pamanītās problēmas un ieteikt risinājumus ar mērķi kopā rakstīt vēlēšanu programmu.» Viņa atzīst, ka sākotnēji bija plānots, ka portāls sāks darboties ātrāk, taču bijusi neliela aizķeršanās. S. Ēlerte uzsver, ka reklāmai jābūt aktīvai, lai to pamanītu informācijas plūsmā, un rezultāts esot pārsteidzoši labs, jo portāls ir apmeklēts.
Lūdz dot laiku
Saturiski pavisam atšķirīgs vēstījums ir Reformu partijai, kas minūti garā videoklipā aicina cilvēkus dot laiku, lai ministri varētu īstenot uzsāktās reformas. Reklāmā atgādināts par Valda Zatlera rosināto Saeimas atlaišanu, atzīts, ka cilvēki gaida pārmaiņas, tomēr apgalvots, ka «ātri notiek tikai asiņaini apvērsumi». Kadrā redzami interneta portālu raksti par RP ministru aktivitātēm, kas mijas ar liriskām pārdomām - «nevar ar spēku no pumpura ziedu izplēst, nedz ozolu ar rāvienu no zīles izraut». RP izpilddirektors Ivo Valdovskis stāsta, ka viņu kampaņas mērķis ir atgādināt par sevi un uzsvērt, ka pašreizējie ministri pirms gada arī vēl nebija pazīstami, tāpat kā tagadējie RP Rīgas saraksta līderi. Tik agru reklāmas izvietošanu I. Valdovskis atklāti skaidro ar izcenojumiem - pēc 1. februāra tie strauji pieaugs. Ja atradīšoties sponsors, iespējams, līdzīgu reklāmu atskaņos arī radio.
Salīdzinoši agra vēlēšanu kampaņa nav nekas neparasts, vienīgi mulsina, ka to sākušas tik daudzas partijas, vērtē Providus pētniece Iveta Kažoka. Viņa atgādina, ka pirms iepriekšējām vēlēšanām 2008. gada nogalē parādījās TB/LNNK reklāma «Atbalsti savējos!», aicinot pirkt Latvijā audzētas eglītes un arī citas vietējās preces. Vēlāk šai reklāmai sekoja SC atbildes klips, atdarinot šo reklāmu, taču izmainot tās beigas un pārmetot, ka labējās partijas novedušas valsti līdz krīzei. Šogad VL-TB/LNNK pirms februāra nekādas aktivitātes neplāno, un arī vēlāk kampaņā priekšroku dos tiešam kontaktam ar vēlētājiem, norāda Nacionālās apvienības Rīgas saraksta līdere Baiba Broka. Jebkurai reklāmai vispirms izvērtēšot lietderību, un tas saistīts arī ar finansēm.
Agrs vēlēšanu kampaņas starts var liecināt par to, ka partijas varētu baidīties par konkurentu pārāk strauju startu, uzskata I. Kažoka. Savukārt komentējot Reformu partijas neparasto reklāmas vēstījumu, viņa atzina, ka eksperimentēt ar dažādiem vēlētāju uzrunāšanas veidiem ir pareizi pat tad, ja reizēm gadās nošaut greizi. «Reformu partijas gadījumā neriskēšana ir lielākais risks,» izteicās I. Kažoka.