Kā liecina VVD izdotais rīkojums par uzņēmumam izsniegtās atļaujas apturēšanu, līdz šim Man-Tess gadā drīkstēja pārkraut 450 tūkstošus tonnu reaktīvās dzinēju degvielas JET A-1. VVD Lielrīgas pārvaldes kontroles daļas vadītājs Elmārs Jasinskis Dienai skaidro, ka Man-Tess izdotā atļauja paredz pārkraut degvielu no dzelzceļa cisternām uz rezervuāru un tālāk uz kuģi, savukārt uzņēmums ir rīkojies pretēji. Atšķirībā no atļaujā noteiktās tehnoloģijas pārkraušana pretējā virzienā rada krietni lielākas emisijas, skaidro E. Jasinskis. Atšķirīgu viedokli gan pauž Man-Tess valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons: mērojot ceļu no kuģa uz dzelzceļa cisternām, viela rada mazāku piesārņojumu.
Tāpat uzņēmuma un dienesta viedoklis nesakrīt par degvielas īpašībām. K. Andersons norāda, ka tā ir petrolejas tipa degviela, kas ir vāji gaistoša. Rīgā degviela nonākot pa ceļam no Eiropas Savienības valstīm un tālāk ASV vajadzībām dodas uz Afganistānu. VVD gan apgalvo, ka degviela ir ļoti gaistoša un satur kancerogēnās vielas, kas ir kaitīgas cilvēka veselībai. Taujāts par JET A-1 degvielas īpašībām, asociētais profesors Modris Drille gan atbild, ka konsultāciju sniegšanai par vielas raksturojumu būtu jāveic tās parauga analīzi.
Skaidrojot smaku intensitāti, VVD uzsvēra, ka gadā emisiju daudzums pieļaujams vidēji 5 mikrogrami kubikmetrā, savukārt pērn Tvaika ielā šis rādītājs bija vidēji septiņi. E. Jasinskis atzīmē, ka liela problēma saistīta ar piesārņojumu maksimālo daudzumu, kam limits nav noteikts un kas mēdz pārsniegt pat 30 un 40 mikrogramu kubikmetrā.
Kopš februāra VVD bija veicis 25 pārbaudes uzņēmumā un sešas reizes saucis to pie administratīvās atbildības, uzliekot sodus kopumā par nepilniem pieciem tūkstošiem latu. Daļu no iepriekš uzliktajiem sodiem Man-Tess ir nomaksājis, savukārt jaunai sankcijai - atļaujas apturēšanai - nepiekrīt. Kā vienu no argumentiem uzņēmumā min Tvaika ielā veikto mērījumu neprecizitāti, proti, mērītāji nespēj noteikt piesārņotāju - vai tas ir Man-Tess vai kāds cits uzņēmums Sarkandaugavas rajonā. Papildus pārmetumiem par neievērotu pārkraušanas tehnoloģiju VVD radušās aizdomas, ka uzņēmums veic vielu sajaukšanu, kas izdotajā atļaujā nav paredzēts. K. Andersons gan to kategoriski noliedz.
Iepriekš jau ziņots, ka problēmas ar smakām ostā gan iedzīvotāji, gan VVD novērojuši kopš pavasara - maijā dienests saņēma 627 Sarkandaugavas iedzīvotāju parakstītu iesniegumu par smakām un troksni naktī. Dažus mēnešus vēlāk VVD veica pārbaudes tādu uzņēmumu termināļos kā Man-Tess, B.L.B. Baltijas termināls, Ovi Rīga un Woodison Terminal, un vairākiem no tiem bija jāiesniedz plāns par naftas produktu termināļa darbības uzlabošanu un tvaiku emisijas līmeņa samazināšanu. Tas esot izdarīts, tomēr smakas nav zudušas. Arī pašlaik, aizliedzot veikt piesārņojošās darbības, VVD norāda, ka atjaunot darbību Man-Tess varēs tikai pēc tam, kad iesniegs un dienests akceptēs jaunu pasākumu plānu ar konkrētu rīcību, kas ļaus nodrošināt kvalitatīvu dzīves vidi apkārtējiem iedzīvotājiem.
Uzņēmumam ir tiesības VVD lēmumu apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā un tālāk tiesā. Man-Tess iecerējis, ka tieši šādi rīkosies, jo tā darbības pārtraukšanas dēļ var tikt zaudēti 8 miljoni eiro, kā arī akcionāra zaudējumi no uzņēmuma vērtības samazinājuma var būt vairāki desmiti miljoni eiro. K. Andersons arī pauda uzņēmuma gatavību vērsties ar civilprasību pret valsti. Man-Tess no 1990. gada darbojas Sarkandaugavā un Kundziņsalā, un kopš pērnā gada maija tas pieder Nīderlandes uzņēmumam Alandam Capital BV.