Tāpat ministriem būs iespēja tuvāk iepazīt dažāda veida divriteņus, kā arī Expo zālē tos izmēģināt. Savukārt dienas beigās Luksemburgas vēsturiskajā centrā notiks lielā divriteņu parāde.
Šīs idejas inciators ir Luksemburgas transporta ministrs Fransuā Bošs. Ecf.com publicētā intervijā viņš atklāj, ka visu mūžu ir bijis aktīvs riteņbraucējs, arī laikā, kad tas neskaitījās stilīgi. Vēl būdams par mobilitāti atbildīgais deputāts, Fransuā Bošs Luksemburgā ieviesa velojoslas un publisko velosipēdu lietošanas sistēmu. Arī tagad - ministra amatā - F. Bošs joprojām katru rītu uz darbu dodas ar divriteni, atzīstot to par ne tikai ātrāko, bet arī patīkamāko pārvietošanās veidu, kas turklāt arī ļauj labāk baudīt pilsētvidi. «Ar pareizu infrastruktūru un rēķinot laiku «no virtuves galda līdz ofisa galdam», velobraukšana ir pats efektīvākais veids, kā cilvēkiem pārvietoties līdz septiņu vai pat vairāk kilometru distancēs. Tāpēc es uzskatu, ka velosipēdiem vajadzētu būt iekļautiem jebkurā pilsētas plānojumā kā pilnvērtīga pārvietošanās līdzekļa izmantošanas iespējai un satiksmes daļai.»
Šādai attieksmei ir bijis pozitīvs rezultāts - infrastruktūras uzlabojumi ir palielinājuši Luksemburgas velobraucēju skaitu vairāk nekā divas reizes un to skaits turpina pieaugt, turklāt 60% no visiem iedzīvotājiem pēdējā gada laikā vismaz reizi ir devušies izbraukumā ar riteni. Pie sasniegtā gan nav plānots apstāties - parlaments apstiprinājis ieceri dubultot nacionālo velotīklu, izveidojot 1400 kilometru garu augstas kvalitātes veloceļu sistēmu visā Luksemburgas valstī, kas ļaus tai pretendēt uz kļūšanu par vienu no riteņbraukšanas karalistēm.
Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma Komiteja ir atzinusi, ka Eiropas Komisijai vajadzētu izveidot stratēģiju riteņbraukšanas popularizēšanai. Arī F. Bošs uzsver: tas, ka riteņbraukšana ir lokāls jautājums veikto distanču ziņā, nenozīmē, ka ar riteņbraukšanu saistītajai politikai vajadzētu būt tikai lokālai.
Kā intervijā ECF atzīst ministru tikšanās idejas autors, riteņbraukšana vienmēr ir tikusi ignorēta Eiropas Savienības svarīgo tēmu vidū gluži kā zilonis, kurš atrodas telpas vidū, bet kuru visi izliekas nemanām. Luksemburgas prezidentūra Eiropas Padomē plāno izkrāsot šo ziloni krāsainu un likt satiksmes ministriem praksē pievērst uzmanību riteņbraukšanai - arī aicinot tos uz sanāksmi ierasties, izmantojot divriteni.