Pēc ziemas sezonas, ko pat skandināvu riepu tirgotāji sarkastiski nodēvējuši par «zaļu», vasaras riepu laiks pienācis agrāk nekā parasti. Lai gan ciklona atnestais sniegputenis dažiem lika nožēlot pārsteidzību, uzreiz pēc 1. marta atvadoties no ziemas riepām, maiņas procesi servisos jau notiek pilnā sparā. «Vērienīga vasaras riepu pirkšana gan vēl ir priekšā, taču tie, kam savas riepas glabājas servisos, jau veido rindas,» saka Goodyear Dunlop Latvia vieglo automobiļu riepu nodaļas vadītājs Mārtiņš Grīnbergs.
Viņam sliecas piekrist Atlas riepu pārstāvis Jānis Purvītis: «Pirmā interese vērojama vai nu par sezonas skaļākajiem jaunumiem, vai par izpārdošanas piedāvājumu, kas sastāv no iepriekšējās sezonas atlikumiem par ļoti labām cenām.» Psiholoģiskā riepu mainīšanas robeža ir ne tikai noteikumos minētais 1. marts, pēc kura vairs nav obligāti jābrauc ar ziemas riepām, bet arī gaisa temperatūras pacelšanās virs +5 grādiem. Lai gan parasta vasaras riepa tādos apstākļos vēl uzvedas diezgan «stīvi», vēlme paātrināt pavasari un pietaupīt ziemas riepas ir nepārvarama. Sevišķi tas jāsaka par braucējiem, kuri pagājušajā rudenī izvēlējās ziemas riepas ar radzēm, ko šoziem reti izdevās likt lietā.
Pret akvaplanēšanu
Šajā pavasarī būs interesanti pavērot, kādu stratēģiju klientu pievilināšanai izvēlēsies pazīstamākie riepu zīmoli. Viens no Latvijas tirgus līderiem Goodyear Dunlop šogad nevar palielīties ar satriecošiem jaunumiem. Vienīgais jaunais modelis ir specifiskais produkts Dunlop Street Response 2. Tāpēc importētājs īstenojis bezprecedenta riepu «apdrošināšanas» kampaņu - nopērkot jebkuru aktuālā modeļa riepu komplektu, pirmajā sezonā pārsista riepa tiks bez maksas apmainīta pret jaunu. Līdzīgu akciju vārdā Tye Life jau pāris gadu piedāvā Pirelli pārstāvis Latakko, taču tur pastāv minimālā riepu izmēra ierobežojumi. Citi, piemēram, Continental grupā ietilpstošais Uniroyal turpretim cenšas pārsteigt ar pavisam eksotiskām tehnoloģijām.
Lai radītu visdrošāko riepu braukšanai pa slapju ceļu, Uniroyal inženieri iedvesmojušies no okeāna plēsoņām haizivīm. Riepas Rainsport 3 garenvirziena kanālos izmantota haizivs ādas reljefa imitācija, kas palīdz maksimāli ātri izspiest ūdeni no saķeres virsmas. Riepa būs pieejama itin plašā izmēru klāstā - sākot no 55. profila līdz pat 35. profilam -, tātad vidējās, lielās klases, sporta un jaudīgiem SUV automobiļiem. «Arī cenas ziņā šis modelis būs gana pieejams Latvijas autobraucējiem (72 eiro par 205/55 R16),» uzsver J. Purvītis.
«A» vērtējums nav mērķis
Riepu speciālisti iesaka konsultēties ar pārdevējiem, bet, iegādājoties UHP (Ultra High Performance) tipa riepas, papētīt salīdzinošos testus un noteikti pievērst uzmanību obligātajai ES etiķetei uz riepas. M. Grīnbergs gan brīdina par zemūdens akmeņiem, kas izveidojušies no ražotāju vēlmes par katru cenu panākt augstāko jeb A vērtējumu visos uz etiķetes norādītajos parametros: «Ja riepai ir visi A novērtējumi, var gadīties, ka tas ir kompromiss. Lai panāktu zemu rites pretestību, nereti tiek samazināts protektora dziļums, no kura atkarīgs drošai braukšanai vitāli svarīgs parametrs - saķere.» Tāpēc ikviens pazīstama ražotāja produkts ar vērtējumu vismaz B-B līmenī uzskatāms par ļoti labu un atbilstošu pat visprasīgākajam braucējam.