Pēdējie testi Barselonā tika organizēti nenotikušā Bahreinas posma vietā, un nenoliedzami dažām komandām, kuru mašīnu attīstības process dažādu iemeslu dēļ bija iebuksējis, tā bija vēl viena iespēja glābt, kas glābjams, pirms sākas punktu un vietu dalīšana.
Lietus Spānijā sākās tikai sestdien, bet pirmajās četrās testu dienās bija lielisks laiks un darbs trasē, boksos, motormājās un preses centrā kūsāt kūsāja. Skeptiķi teiks: «Tie ir tikai testi.» Tomēr, ja ir iespēja būt notikumu epicentrā, tad pamazām kļūst pamanāmas dažas pazīmes - kurai komandai viss iet no rokas, kurš pilots staro aiz laimes, izkāpjot no mašīnas, un kurš ir manāmi noraizējies, sarunās ar presi lietojot tikai standarta frāzes.
Saliekot kopā visus puzles gabaliņus, pašlaik uz līderu godu pretendē Red Bull un Ferrari, lai gan pēdējiem radās nelielas problēmas ar cimperlīgo Pirelli riepu saglabāšanu garākā distancē. Barselonā no šo abu komandu pilotiem izdevās parunāt ar Vēberu, Fetelu un Masu - visi bija pašpārliecinātības un nosvērtības iemiesojumi. Tikai Alonso runāja vienīgi ar spāņu presi un izredzētajiem plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem.
Tikmēr pārsteigumus varam gaidīt no Toro Rosso komandas - to minēja arī citu komandu pārstāvji. Haime Algersvari skaidri un gaiši atzina, ka mašīna ir ātra un pēdējos testos komandas uzdevums bija trenēt boksu apmeklējumus un izskaust izturības problēmas. Preses centrā, sēžot tieši virs Toro Rosso boksiem, četrās dienās kopā saskaitīju ap 70 pitstopu, kas šogad arī sacīkstēs būs krietni vairāk.
Lielākie ieguvēji no atceltā posma un vēl vienas testu sesijas noteikti bija Mercedes komanda. Pēc iepriekšējiem testiem sarūgtinājumu nespēja slēpt pat Mihaels Šūmahers, bet Barselonas testus vācietis pabeidza ar absolūti ātrāko apļa laiku un preses konferencē piektdienas vakarā bija ļoti runīgs un smaidīgs. Interesanti, ka Šūmahera preses konference notika nevis motormājas priekšā, bet gan šaurā ejā aiz garāžas, noslēpta no nejaušu ziņkārīgo acīm. Interese par septiņkārtējo pasaules čempionu joprojām ir milzīga un žurnālistu skaita ziņā pārspēj, piemēram, Marka Vēbera pieņemšanu, kas notika modernajā un ērtajā Red Bull Energy Station, kur žurnālisti tiek dāsni cienāti.
Pārsteigumi tiek gaidīti arī no Renault revolucionārā modeļa, kas izceļas ar stabilitāti tieši garākās distancēs. Bet vai Petrova un Haidfelda duets būs veiksmīgāks par Petrova un Kubicas sadarbību? Krievu pilots par to ir pārliecināts, galvenokārt tāpēc, ka pats Petrovs šogad būšot citā līmenī.
Tomēr mans absolūtais favorīts no visām aptuveni 30 preses konferencēm četru dienu laikā bija intīmā saruna ar Rubensu Barikello. Grūti to nosaukt citādi, jo Williams teltī mēs visi, arī brazīlieša preses sekretārs, sasēdāmies pie četru vietu galdiņa. Veterānam bija norūpējies vaigs - komandai ir tehniskas problēmas un galvenokārt ar pseidoekoloģisko KERS sistēmu, kuru gan vienība plāno izmantot jau pirmajā posmā Melburnā, kas risināsies marta pēdējās brīvdienās.