Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Simfoniskais šamanisms

Jums ir daudz hitu, un jums atkal tos vajag «pārdot», vēlams jaunā iepakojumā - kā aifona ceturto uzlaboto «reinkarnāciju». Jums jau ir viens aifons, bet pavecs, un vilinājums tikt pie jaunāka modeļa ir tik spēcīgs, ka jūs nopērkat šo ceturto modeli. Ar Stingu ir kā ar aifonu: viss ir skaidrs - labklājību izstarojošais popmūziķis, buržujs un fermeris, ekoloģisko pārtikas preču ražotājs, tropisko mežu tiesību aizstāvis.

Ja jums tiek piedāvāta iespēja dzirdēt Stinga labāko dziesmu programmu simfoniskā orķestra pavadījumā, jūs to negribēsiet palaist garām. Šā gada 78 koncertu turnejas _Symphonicity_ maršrutā - divas pieturas Baltijā: Tallina (11. septembris) un Viļņa (17. septembris).

«Jūs mani redzat ar vislielāko grupu, kāda man jebkad ir bijusi,» publikai Tallinā saka Stings. Turnejā viņu pavada Karaliskais filharmonijas koncertorķestris no Londonas. Orķestris skan ņipri un džezīgi. Stings pie retro mikrofona dejo un kustina gurnus kā Šakira. Koncerta pirmajā daļā viņš izšauj tikai hitus. Trešās dziesmas laikā (Englishman in New York) skaņu inženieri beidzot spēj pielāgoties sporta arēnas Saku Suurhall apskaņošanas īpatnībām.

Angļa piedzīvojumi Ņujorkā beidzas, un tiek iedegti sarkanie lukturi - ierodas leģendārā Parīzes prostitūta Roksana - jā, kopš 1978. gada viņa ir ļoti mainījusies. Kurš tikai nav viņai pieskāries, pat Džordžs Maikls, bet viņa joprojām spēj šarmēt. Roxanne ir viens no nodrillētākajiem Stinga šedevriem, hits, kuru interpretējuši daudzi mūziķi. «Tā ir dziesma, kurai var būt tik dažādi piegājieni. Tā saglabā savu elektrisko lādiņu. Katru vakaru es piemeklēju Roksanai jaunu kleitu,» skaidro autors.

Stings uzsver, ka skanējuma pulsācija un mūzikas temps simfoniskajā interpretācijā ir daudz elastīgāks nekā rokā un popmūzikā. Orķestris šajā koncertā nevis akcentē melodramatiskus sakāpinājumus kā Džeimsa Bonda filmu skaņu celiņā (stīgu instrumenti patētiski rausta klausītāju dvēseles stīgas), bet kļūst par «motoru», kuru iedarbina Stings un diriģents Stīvens Merkurio. Liriskā balāde King of Pain orķestra izpildījumā kļūst par paātrinātu dejojamu opusu. Orķestris zina, kad vajag apklust, lai skan tikai ģitāras solo, kas «kanonizēts» dziesmās Shape of My Heart un Fields of Gold. Visi mūziķi uz skatuves spēj panākt maģisku efektu - klausītāji dzird hitus, bet nerodas iespaids, ka skan «mobilā telefona melodijas».

Stings sniedz vērtīgus komentārus un ieskatu dziesmu tapšanā. «Dziesmā Tomorrow We'll See es cenšos pielaikot transseksuāla vīrieša prostitūtas augstpapēžu kurpes, pat ja tās nav īpaši ērtas. Nezinu, kā tas rodas manā zemapziņā, taču dažreiz dziesmu autoram ir nepieciešams iejusties kāda cita ādā.» Stingam ir laba fantāzija! Vai zināt, par ko ir dziesma The End of the Game? «Anglijā ir izplatītas lapsu medības. «Klusējošais dzenas pakaļ kaut kam neēdamam,» - aizraušanos raksturojis Oskars Vailds. Es viņam piekrītu. Medību atbalstītāju argumentu daļēji sapratu, kad kļuvu par fermeri un lapsa apkoda visas vistas mūsu saimniecībā. Lapsas ir lauku teritoriju noziedznieki, bet savā dabiskajā vidē tās ir brīnišķīgas. Es sacerēju dziesmu par lapsu pāri - tēviņu un mātīti.»

1985. gadā sarakstītajā dziesmā par auksto karu Russians Stings izmantojis Sergeja Prokofjeva svītas Poručiks Kižē tēmu. Koncertā šī kompozīcija iegūst prelūdiju - fragmentu no Prokofjeva baleta Romeo un Džuljeta. Stings vienmēr ir centies atsvaidzināt savu muzikālo elpu. Jaunībā viņu fascinēja gan vesternu mūzika, gan kantrimūzika. Rokgrupas The Police skanējumā injicēta regeja deva. Mūziķis pētījis spāņu ģitāras repertuāru. Joprojām, lai uzturētu sevi labā muzikālajā formā, Stings ik dienu «trenējas», spēlējot J. S. Baha čella svītu pārlikumus ģitārai un lautas svītas. «Sēdēt pie Baha kājām, lasīt un interpretēt notis, apbrīnot viņa lēmumus mūzikas komponēšanā - tas ir brīdis, kad esmu vistuvāk reliģiskam pārdzīvojumam. Neesmu pirmais popmūziķis, kurš aizņemas idejas no baroka lielmeistara. Piemēram, manas dziesmas Whenever I Say Your Name strukturālā harmonija ir līdzīga vienai no Baha prelūdijām,» Stings stāsta. Pēc instrumentāli piepildītā trīs stundu ilgā mūzikas vakara viņš noslēdz uzstāšanos, a cappella nodziedot dziesmas I Was Brought to My Senses pirmo pantu. Izklausās šamaniski. Nākamreiz Stings varētu sagatavot vokālās mūzikas programmu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?