Neskaidru iemeslu dēļ ar reklāmas aģentūru Adell Saatchi & Saatchi, kas uzvarēja līdz šim vienīgajā RTAB izsludinātajā konkursā par kampaņas izstrādi, līgums nav noslēgts. Formālais atteikuma iemesls - nav finansējuma. Tādēļ aģentūras vietā darbus veica lidsabiedrība airBaltic.
Tieši aviokompānija bija tā, kas pērn rudenī «dāvāja» pilsētai gan Live Rīga zīmolu, gan gatavu kampaņu ar sirds motīvu, kuras autors joprojām nav zināms, taču tajā par pašvaldības naudu uz plakātiem ārzemēs tika reklamēta ne tikai pilsēta, bet arī airBaltic prezidentam Bertoltam Flikam un Islande Hotel vadītājam uzņēmējam Jānim Naglim piederošie salātzaļie taksometri Baltic Taxi.
Pavasara un vasaras kampaņā reklāmās ar līdzīgu logo parādās divritenis, uz kura sēž sarkana sirds ar vienu aci.
Bijuši dažādi uzskati
«Kas attiecas uz atsevišķu komersantu zīmolu reklamēšanu, balstoties uz daļēju pašvaldības finansējumu, tas nav ētikas, bet likumdošanas un normatīvo aktu ievērošanas jautājums,» pauž Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols un atzīmē, ka atbildīgajām valsts institūcijām būtu jāuzrauga, vai nav pārkāpts likums.
Vērtējot publiski pieejamo informāciju, ka RTAB atsaukusi konkursu radošajām aģentūrām, par atrunu izmantojot finanšu līdzekļu neesamību, Ģ. Ozolam rodas jautājums, vai «jebkādi iepirkumi nebūtu jāveic pie esoša un apstiprināta budžeta».
RTAB valdes locekle Vita Jermoloviča atzīst, ka sadarbība ar Adell Saatchi & Saatchi pārtraukta nevis naudas trūkuma, bet dažādu uzskatu dēļ, taču neko vairāk nekonkretizē. Aģentūras direktors Varis Lāzo apliecina, ka reklāmistu un RTAB darbinieku viedokļi ir atšķīrušies, taču darba procesā tā notiek bieži. «Sākotnēji mūsu koncepts tika pieņemts, bet pēc tam vairs ne. Grūti spriest, kurā līmenī tas notika,» saka V. Lāzo. Viņaprāt, aģentūras piedāvātā kampaņas ideja bija izdevusies un tās veidotāji tai ticējuši.
V. Lāzo atturas komentēt pašlaik sāktās Live Rīga kampaņas kvalitāti: «To parādīs tas, vai vasarā būs tūristu pieaugums vai nebūs, ne tikai tas, ko teiks domes amatpersonas.»
Sirds sevi apliecinājusi
RTAB pārstāvji izlēmuši izmantot jau agrāk lietoto stilizēto sirdi, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup, jo, pēc V. Jermolovičas domām, šis motīvs «ir apliecinājis savu kapacitāti, nodrošinot labus 2009. gada ziemas kampaņas rezultātus». Tā kā izmantots gatavs radošais risinājums, vizuālo noformējumu izstrādājusi RTAB dibinātāja airBaltic mārketinga nodaļa. Aviokompānijas aizsegā lielā slepenībā ir gatavotas gan ziemas, gan Lieldienu kampaņas, jo lidsabiedrībai likums neuzliek par pienākumu atklāt sadarbības partnerus un izmaksas.
Lai arī Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) minējis, ka airBaltic pienesums pilsētas popularizēšanā būs līdzvērtīgs tam, ko sniedz pašvaldība, oficiāli airBaltic ieguldījusi 2000 latu biroja pamatkapitālā un par nezināmu summu finansējusi kampaņas izveidi un Lieldienu reklāmu trijās valstīs. Savukārt Rīgas dome no budžeta projektā ieguldījusi jau trīs miljonus latu.