Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Sirdi norakstīja par ātru

650 000 latu vērtajā pašvaldības finansētajā Live Rīga pavasara un vasaras kampaņā, kuras ietvaros Rīga tiks popularizēta 11 valstīs, uzsvars likts uz četrām tēmām - atpūta pludmalē, jūgendstila arhitektūra, vietējā virtuve un kultūras pasākumi. To visu baudīt ārzemniekus atkal vilinās pretrunīgi vērtētais sirds tēls, kaut gan vēl pirms mēneša Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) solīja citu vizuālo risinājumu.

Neskaidru iemeslu dēļ ar reklāmas aģentūru Adell Saatchi & Saatchi, kas uzvarēja līdz šim vienīgajā RTAB izsludinātajā konkursā par kampaņas izstrādi, līgums nav noslēgts. Formālais atteikuma iemesls - nav finansējuma. Tādēļ aģentūras vietā darbus veica lidsabiedrība airBaltic.

Tieši aviokompānija bija tā, kas pērn rudenī «dāvāja» pilsētai gan Live Rīga zīmolu, gan gatavu kampaņu ar sirds motīvu, kuras autors joprojām nav zināms, taču tajā par pašvaldības naudu uz plakātiem ārzemēs tika reklamēta ne tikai pilsēta, bet arī airBaltic prezidentam Bertoltam Flikam un Islande Hotel vadītājam uzņēmējam Jānim Naglim piederošie salātzaļie taksometri Baltic Taxi.

Pavasara un vasaras kampaņā reklāmās ar līdzīgu logo parādās divritenis, uz kura sēž sarkana sirds ar vienu aci.

Bijuši dažādi uzskati

«Kas attiecas uz atsevišķu komersantu zīmolu reklamēšanu, balstoties uz daļēju pašvaldības finansējumu, tas nav ētikas, bet likumdošanas un normatīvo aktu ievērošanas jautājums,» pauž Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols un atzīmē, ka atbildīgajām valsts institūcijām būtu jāuzrauga, vai nav pārkāpts likums.

Vērtējot publiski pieejamo informāciju, ka RTAB atsaukusi konkursu radošajām aģentūrām, par atrunu izmantojot finanšu līdzekļu neesamību, Ģ. Ozolam rodas jautājums, vai «jebkādi iepirkumi nebūtu jāveic pie esoša un apstiprināta budžeta».

RTAB valdes locekle Vita Jermoloviča atzīst, ka sadarbība ar Adell Saatchi & Saatchi pārtraukta nevis naudas trūkuma, bet dažādu uzskatu dēļ, taču neko vairāk nekonkretizē. Aģentūras direktors Varis Lāzo apliecina, ka reklāmistu un RTAB darbinieku viedokļi ir atšķīrušies, taču darba procesā tā notiek bieži. «Sākotnēji mūsu koncepts tika pieņemts, bet pēc tam vairs ne. Grūti spriest, kurā līmenī tas notika,» saka V. Lāzo. Viņaprāt, aģentūras piedāvātā kampaņas ideja bija izdevusies un tās veidotāji tai ticējuši.

V. Lāzo atturas komentēt pašlaik sāktās Live Rīga kampaņas kvalitāti: «To parādīs tas, vai vasarā būs tūristu pieaugums vai nebūs, ne tikai tas, ko teiks domes amatpersonas.»

Sirds sevi apliecinājusi

RTAB pārstāvji izlēmuši izmantot jau agrāk lietoto stilizēto sirdi, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup, jo, pēc V. Jermolovičas domām, šis motīvs «ir apliecinājis savu kapacitāti, nodrošinot labus 2009. gada ziemas kampaņas rezultātus». Tā kā izmantots gatavs radošais risinājums, vizuālo noformējumu izstrādājusi RTAB dibinātāja airBaltic mārketinga nodaļa. Aviokompānijas aizsegā lielā slepenībā ir gatavotas gan ziemas, gan Lieldienu kampaņas, jo lidsabiedrībai likums neuzliek par pienākumu atklāt sadarbības partnerus un izmaksas.

Lai arī Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) minējis, ka airBaltic pienesums pilsētas popularizēšanā būs līdzvērtīgs tam, ko sniedz pašvaldība, oficiāli airBaltic ieguldījusi 2000 latu biroja pamatkapitālā un par nezināmu summu finansējusi kampaņas izveidi un Lieldienu reklāmu trijās valstīs. Savukārt Rīgas dome no budžeta projektā ieguldījusi jau trīs miljonus latu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?