Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +3 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Sirds stimulators

Benzīna motoru sportiskais sniegums apvienojumā ar ekonomiju degvielas patēriņā un samazinātu CO2 izmešu apjomu it kā runā pretī loģikai. Vismaz agrāk tā bija pierasts uzskatīt. Līdz brīdim, kad vācu Volkswagen radīja novatorisko TSI (divu turbīnu - mehāniskās un atgāzu - apvienojums un tiešā degvielas iesmidzināšana ar izlīdzinātu spiedienu visiem cilindriem) dzinēju paaudzi un apgāza šo pieņēmumu.

Maksimāla jauda ar minimālu degvielas patēriņu - tāda ir TSI ideoloģija. Tā īpaši attiecināma uz mazo 1,4 l tilpuma TSI turbomotoru, kam nu jau ir trīs jaudas versijas (122, 140 un 170 ZS) un kas guvis plašu atzinību visdažādākajos VW modeļos.

Franču versija

Redzot kaimiņu panākumus, francūži ir nolēmuši mest izaicinājuma cimdu. Ja var vācieši, gan jau spēsim arī mēs - nosprieda Renault un uzbūvēja FSI konkurentu 1,4 l TCe turbomotoru ar 130 ZS jaudu. AutoDiena franču alternatīvu izmēģināja uzreiz divos modeļos - jaunajos Scenic un Megane GrandTour, kas abi aprīkoti ar sešpakāpju manuālo ātrumkārbu.

Rūpnīcas tehniskajos datos rakstīts, ka Scenic ar 1,4 l TCe 190 Nm maksimālo griezi sasniedz pie 2250 motora apgriezieniem un līdz simtam ieskrienas 10,5 sekundēs. Tātad TCe starta dinamikā par 1,2 sekundēm pārspēj atmosfērisko 1,6 litru versiju, kam jauda ir 110 ZS, 0,2 s iekabina 2,0 l (140 ZS) motoram un uzvar visus dīzeļus, izņemot vienīgi divlitru turbodīzeli ar 160 zirgspēkiem. Kombinētajā ciklā uz 100 km patērē par attiecīgi 0,3 un 0,6 litriem benzīna mazāk nekā lielākā tilpuma parastie benzīnnieki. Tātad jauda lielāka, sniegums azartiskāks, bet apetīte mazāka.

Pēc rūpnīcas datiem pilsētā šāds Scenic «ēd» 9,4 litrus, uz šosejas - 5,8 litrus un kombinētajā ciklā - 7,1 l degvielas. Konkurentam VW Touran ar 140 ZS TSI patēriņa cipari ir mazliet lielāki, bet arī dinamika mazliet straujāka - 9,8 s 0-100 km/h.

Braukt ar jauno Scenic 1,4 TCe ir ļoti patīkami. Motors nudien ir atsaucīgs jau no aptuveni 1200-1500 apgriezieniem, un ātrumkārba, lai arī no vācu analoga atpaliek, slēdzas viegli un bez pārpratumiem. Ievērot taupības režīmu palīdz Renault ieviestais «slēgšanās palīgs» - instrumentu panelī redzamais ātrumkloķa simboliņš ar bultiņām, kas aicina pārslēgties uz augšu vai leju. Šis palīgs cenšas lauzt ieradumus, jo, kāpinot ātrumu, turklāt nebūt ne strauji, aicina pārslēgties sestajā robā jau, ātrumam sasniedzot ap 60 km/h. Pēc subjektīvām sajūtām, es to vēl nedarītu un būtu izšķērdīgāks, nekā motors to prasa.

Un tomēr - sasniegt rūpnīcas uzrādītos patēriņus ar Scenic nu nekādi neizdevās. Rīgas drūzmā iznāca 11,2 litri, bet pa šoseju - 7,8 l/100 km. Pie reizes jāpiebilst, ka integrētā TomTom navigācija, lai arī komunicē latviešu valodā, ir ar krietni novecojušām Latvijas kartēm. Tā ka nebrīnieties, ja ekrāns reizēm rāda, ka braucat pa pļavu.

Megane GrandTour ar tādu pat 1,4 l TCe motoru ir taupīgāka. Rīgā degvielas patēriņš bija 10,8 l/100 km, bet labākais rezultāts pa Daugavpils šoseju bija 6,9 litri uz 100 km. Galvenā atšķirība ir apstāklī, ka Megane vagonam ir labāks aerodinamikas koeficients un mazāks svars nekā Scenic minivenam. Toties Scenic aizmugurē, salokot trešdaļu no aizmugures sēdekļa, var iedabūt velosipēdu, ja nu kādreiz tāda nepieciešamība rodas.

Secinājums

Lai arī šoreiz tieša konfrontācija ar Volkswagen TSI netika veikta, atļaušos apgalvot, ka dinamikas rādītāju ziņā un motora sniegtajās braukšanas sajūtās TCe ir gana labs TSI konkurents, taču, lai piepildītu moto - maksimāla jauda ar minimālu degvielas patēriņu -, līdz vācu līmenim frančiem vēl jāstrādā. Gan paša, gan kolēģu pieredze liecina, ka Volkswagen TSI dzinēji ir ekonomiskāki. Ne velti vācieši jau kopš 2006.gada ar TSI regulāri plūc uzvaras konkursā International Engine of the Year Awards.

TCe vēl ir tikai ceļa sākumā, bet TSI jau ir ieskrējies, turklāt ir pieejams arī ar pagaidām labāko automatizēto pārnesumkārbu DSG. Toties Renault TCe modeļi ir pieejami tikai labā komforta aprīkojumā, un no šāda viedokļa, iespējams, tieši tas šobrīd ir Renault trumpis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas eiro

Renault Scenic 1,4 TCe Dynamique 19 542
Renault Scenic 1,4 TCe Privilege 20 752
VW Touran 1,4 TSI (140 ZS) Trendline 22 760
Renault Megane GrandTour 1,4 TCe Dynamique 18 029
Renault Megane GrandTour 1,4 TCe Privilege 19 118
VW Golf Variant 1,4 TSI (122 ZS) Trendline 17 944

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?