Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +4 °C
Skaidrs
Piektdiena, 15. novembris
Undīne, Leopolds, Unda

Škoda Rapid gatavo apvērsumu

Normunds Avotiņš

Viens no visbiežāk uzdotajiem jautājumiem par Škoda Rapid ir: «Kāpēc Rapid?» Kāpēc Škoda pilnīgi jaunam modelim atrakusi 77 gadus veca vintage modeļa nosaukumu, nevis izdomājusi ko jaunu Superb stilā? Vispiekasīgākie jaunās «tautas škodas» vārda apspriešanā ir briti. Tomēr nenoliedzami pēdējos gados Škoda imidžs strauji uzlabojies, un pat spītīgie briti nu spiesti atzīt, ka tas ir «decent car» (pieklājīgs auto). Škoda faktiski ieņēmusi kādreizējo Volkswagen vietu, jo pats tautas auto strauji dodas premium satura un premium cenu virzienā.

Škoda kārīgi izošņā vēl neieņemtās nišas. Sitiens zem jostasvietas tagad gaida laimīgi snaudošos mazo un vidējo budžeta auto ražotājus, jo Škoda izdomājusi veidu, kā no jauna uztaisīt pašu pirmo Octavia un pārdot to par 13 000 eiro.

Kā mazs Superb

Sameistarot jaunu automašīnu no esošām VW grupas automobiļu daļām nav necik ģeniāls gājiens, tomēr veiklums, kā to paveikusi Škoda, ļauj dēvēt jaunāko modeļu rindas locekli par Rapid, tātad Straujo. Lai gan automašīnai ir tilti no Fabia un Polo, mazās klases platums un mazās klases augstums, atstatums starp asīm ir 2,6 metri kā lielākajiem kompaktklases automobiļiem. Pats Rapid ir četrarpus metrus garš, kas padara piecdurvju auto par ko līdzīgu samazinātam Škoda Superb. Automašīna profilā izskatās pēc sedana, taču pēc labas Škoda tradīcijas ir hečbeks. Bagāžnieka vāks atveras kopā ar stiklu, atklājot pieeju 550 litru lielam konteineram. Vienubrīd šķiet, kas tā aizņem vairāk nekā trešdaļu auto, tomēr pietiekami daudz vietas atliek arī salonam.

Gan jau Škoda slepenajos angāros nonācis arī Dacia Logan, kuru tur piemeklējis bēdīgs liktenis, taču ar cēlu mērķi - izdibināt, kā nelielu auto padarīt pēc iespējas ietilpīgu, bet lai tajā nebūtu jāstāv kājās. Eiklīda ģeometrija gan ir apstrīdama, tomēr loģiska. Jūs nevarat ietīt karameli konfekšu papīrā, kas domāts kafijas pupiņai, tāpēc nākas meklēt kompromisus. Rapid tas atrasts virs aizmugurējiem sēdekļiem, kur jumts uzmācīgi tuvojas pasažieru galvvirsai. Toties pakaļējā riteņa arka netraucē izkāpšanai, jo «atbīdīta» uz aizmuguri.

Elementārdizains

Piedaloties dizaina virspavēlniecībai no VW, čehiem izdevies noslēpt Rapid neveiklās vietas un izcelt veiksmīgās. Sekojot nemainīgajai formulai, ka labs dizains ir vienkāršs, Škoda iztikusi ar minimālu līniju un virsmu skaitu. Pārmetumus par totālu jaunrades trūkumu čehi atspēko ar gluži loģisku pretargumentu - ģeometriski neizsmalcinātas un «taisnas» automašīnas pircējiem tik ātri neapnīk.

Pie salona, kas caurmērā atgādina lētu Fabia un var tikt minimāli uzlabots ar dažādām ekstrām un gaišu plastmasu, tas nemaz nav iespējams. Plānās durvis un prastie sēdekļi uzmanības noturēšanā kapitulē VW grupas jaunākajai paneļa arhitektūrai un touchscreen radio. Ir gan dzirdēta ņurdēšana par Škoda Octavia bāzes modeļu pliekani pelēko interjeru, taču klasi zemākā modelī to ir vieglāk pieciest, ja vien viss ir akurāti salikts kopā.

Bez pārsteigumiem

Vismazāk laika prasa Rapid mehāniskā pildījuma izpēte. Dzinēju un transmiju izvēle bija iepriekš paredzama, lai gan pārsteidz, ka cenas samazināšanai netiek piedāvāti mazāki dīzeļi par 1,6, var gan pieņemt, ka 1,2 litru TDI sekos vēlāk. Tā kā Rapid nomērķēts uz Austrumeiropu, pirmā vijole pieder benzīna dzinējiem, kuru izvēle sākas ar minimālo 1,2 litru motoru un pagaidām finišē pie 1,4 litru TSI ar 122 zirgspēkiem. Ņemot vērā mērķauditoriju, paziņojumi par citiem spēka agregātiem var arī nesekot. Lielākais benzīna dzinējs pieejams tikai ar DSG pārnesumkārbu, kas demonstrē statusu kā topa dzinējam (vai kompensē faktu, ka 1,2 l motoriem DSG nav). Divsajūgu transmisija jau pieejama arī dīzeļa Rapid ar 90 zirgspēkiem.

Acīmredzot Škoda vairāk orientējas uz dzimtās Čehijas šosejām. Auto raksturīga teicama taisnvirziena noturība un folksvāgeniska paklausība stūrei, taču Rapid ir arī diezgan ciets. Tādējādi konkurentiem vēl atstāta niecīga iespēja, jo slikto ceļu pakotni pēc iepriekšējās pieredzes ar Octavia neiesaku. Škoda drīz vien sāks piedāvāt arī Rapid universāli, kas varētu izraisīt nervozas žagas citos dienesta auto lielo iepirkumu kārotājos. Par spīti tam, ka Rapid stils aprēķināts ar grāmatveža kalkulatoru, tā ambīcijas atbilst nosaukumam. Tomēr - ja man būtu tāda vara, es nosauktu šo minimegahečbeksedanu par Škoda Mlada. Par godu Mlada Boļesalavai, kur ražo Rapid un tā kataloniešu dvīni Seat Toledo.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena

Plānotā cena ir 13 000 eiro
Rapid cenas izziņošana izraisīja nelielu vilšanos - ne par pašu summu, bet gan faktu, ka Škoda tomēr nav centusies iemīt zemē Dacia ražojumus.

Cenas, eiro


Ford Ranger 2.2 TDCi, 2d
23 560
Ford Ranger 2.2 TDCi XLT Supercab
28 000
Ford Ranger 3.2 A/T
Wildtrack Doublecab
32 900

Isuzu D-Max 2.5 Space Cab
25 000
Isuzu D-Max 2.5 Double Cab
29 000

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Atā, atā!

Nez, kā gan viņai tagad klājas? Kā jūtas? Vai kā netrūkst? Es spītīgi turpinu interesēties par lietām un cilvēkiem, kas ir pazuduši no mediju dienaskārtības








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?