Starp maciņu un akvaplanēšanu
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Ragavas vasarā? Nav droši!
Padomus drošai braukšanai piekrita sniegt Auto
akadēmijas instruktors Jānis Štrauss un riepu
tirgotāji
n Izvairīties no bedrēm palīdz
palielinātas distances ieturēšana. Palīdz arī ātruma samazināšana,
taču daudz svarīgāk ir vērot priekšā braucošo
auto. Straujš manevrs vai kratīšanās signalizēs par
briesmām. Der uzmanīt arī automašīnas pirms priekšābraucošās.
n Nebremzēt bedrē, jo tā var sabojāt automašīnas piekari.
Jācenšas plūdeni apstāties pirms bedres, bet, iebraucot
tajā, bremžu pedāli jāatlaiž - amortizatori iegūs lielāku
gājienu trieciena mīkstināšanai.
n Pēc iespējas
nebraukt peļķēs - jūs nezināt, kas tur apakšā.
Apbraucot tās, ievērojiet piesardzību, sevišķi ja nākas iebraukt
pretējā joslā.
n Pārbaudīt riepu spiedienu. Sevišķi aktuāli
tas ir vissezonas riepām. Vasarā spiedienam jābūt augstākam,
turklāt tas palīdzēs pasargāt diskus, iebraucot bedrē. Vismaz 3/4
riepu plīšanas gadījumu notiek nepietiekama spiediena dēļ.
Spiediens riepās jāpārbauda reizi 2 nedēļās.
n Pēc ziemas ieteicams pārbaudīt riteņu
ģeometriju, kas kupenās un risēs var būt cietusi un spēj
izraisīt nevienādu un pastiprinātu riepu nodilumu.
n Braukt
ar ziemas riepām vasarā var. Taču jāņem vērā, ka to bremzēšanas
ceļš uz sausa asfalta ir ievērojami garāks nekā vasaras riepām, bet
frikcijas jeb mīkstās riepas karstumā kļūst bezpalīdzīgas.
Nepieciešams kontrolēt protektora dziļumu - var
gadīties, ka mīkstāka ziemas gumija «izvelk» tikai līdz jūlijam,
nevis jaunajai ziemas sezonai, kā cerēts. Auto ar tādām ir bīstams
pašam un apkārtējiem, turklāt patērē vairāk degvielas.
n
Iespēju robežas izvairīties no bedrēs pārsistu vai ļaundaru
pārgrieztu riepu remonta, jo to iekšējo struktūru nav iespējams
atjaunot. Arī lāpīt/vulkanizēt zemprofila riepu bortus ir
riskanti, jo tie pakļauti lielām slodzēm.
n
Minimāli pieļaujamais protektora dziļums vasarā ir 1,6 mm, taču
jau pie 3 mm atlikuma sasniegšanas riepas uzvedība slapjā
laikā ir neparedzama. Uz jaunā Barum Brillantis 2
sāniem atrodams ūdens piles simbols, kas norāda minimāli vēlamo
protektora dziļumu - 3 mm. Uniroyal izmanto lietussardziņa
attēlus, kas norāda uz nevienmērīgu nodilumu.
n
Nepērciet par 6 gadiem vecākas riepas. Noteikt
riepas ražošanas nedēļu un gadu pēc apzīmējumiem uz borta ierādīs
godīgā riepu servisā, taču padomu var atrast internetā, piemēram,
www.volkswagen.lv/service/riepuparbaude.php
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
1 komentārs
Kareivis