Šajā profesijā arī jāspēj mierīgi risināt stresainas un nepatīkamas situācijas, pakalpot viesim, jābūt ar plašu redzesloku, lai varētu ieteikt, kur ko apskatīt, nobaudīt, piedzīvot. Pēc nesenās krīzes darbinieku skaits viesmīlības nozares uzņēmumos gan joprojām nav atjaunots optimālā līmenī, tāpēc patlaban ir grūti pateikt, cik liels ir patiesais pieprasījums pēc šiem speciālistiem, vērtē S. Graikste, tomēr norāda, ka šī profesija jebkurā gadījumā ir viena no nozares pamatbalstiem, turklāt tajā strādājošie, attīstot savu kompetenci, var augt un veidot sekmīgu karjeru. Viesnīcu servisa speciālistus no Latvijas labprāt ņem darbā arī viesnīcas ārzemēs. «Caurmērā mūsu jaunieši tiek sagatavoti ne sliktāk kā citur,» saka S. Graikste. Tiesa, to, kā attīstīsies šīs nozares speciālistu izglītošana, grūti prognozēt - kaut vai nesen apturēto ES fondu projektu dēļ, uz kuriem daudzas profesionālās skolas lika lielas cerības, lai atjaunotu savu materiāli tehnisko bāzi. Oficiāls izglītības diploms viesnīcu jomā gan nav izšķirošais, svarīgākā ir darbinieka attieksme, teic eksperte.
Svarīgākā ir attieksme
Viesu uzņemšanas dienesta speciālisti viesi sagaida pirmie, rada
iespaidu par uzņēmumu, visu pilsētu un valsti, tāpēc viņiem jābūt
ar pareizo attieksmi un ar dabisku iekšēju viesmīlību, tādiem, kam
padodas darbs ar cilvēkiem, raksturo Santa Graikste, Latvijas
Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.