Darba tēma ir Mobilā tālruņa izmantošana matemātikas apguvē. Pie tās Zane ķērusies, savas pasniedzējas Vairas Kārkliņas mudināta, un pētījums ir visnotaļ praktiskas dabas, jo paralēli studijām Zane strādā par matemātikas skolotāju 7.- 12. klasē tālmācības vidusskolā Rīgas komercskola. «Ar skolēniem strādāju klātienē grupu nodarbībās, klātienē individuāli, kā arī caur Skype. Ar vienu meiteni no Ventspils izmēģinājām Skype telefonā. Sākumā domāju - kaut kas neiespējams, bet tagad liekas, ka mums paveras tik plašas iespējas, kuras vajag mācēt izmantot,» Zane saka.
Mobilo tālruni viņa sauc par ļoti pateicīgu mācību palīgrīku, jo tāds - jaunāks vai vecāks - ir katram skolēnam, turklāt jauniešiem tajā noris liela daļa dzīves. Matemātikas stundas tālrunis var padarīt interesantas, turklāt paši skolēni atzinuši, ka, šādi mācoties, grūtā matemātika šķiet vieglāka. Zane min piemēru no savas prakses: 7. klasei viņa uzdod mājasdarbu - ar telefonu safotografēt dažādus leņķus apkārtējā pasaulē. Klasē ar bluetooth vai vada palīdzību visas fotogrāfijas tiek saliktas klases datorā un ar interaktīvās tāfeles palīdzību parādītas visas vienkopus. Tad skolēni kopā ar skolotāju diskutē un vērtē attēlos redzamos leņķus. Ar šīm fotogrāfijām var strādāt arī nākamajās stundās vai likt skolēniem veikt ar tām saistītus praktiskos darbus mājās. Kopīgi var izveidot arī visu klases foto prezentāciju un ievietot to blogā publiskai apskatei. «Ne vienmēr skolēni, redzot apkārtējo reālo pasauli, domā par ģeometriju, un ne vienmēr ģeometrijā, mācoties par leņķi, viņi to saista ar apkārtējo pasauli. Bet ir labi, ja skolēns iemācās saskatīt leņķi, piemēram, mājas jumta stūrī vai auto riteņu diskos. Tad bērni redz matemātikas saistību ar dzīvi. Viņi vairs nejautās - kāpēc man jāmācās matemātika?»
Līdzīgus uzdevumus varot veikt arī ar tālruņu video un audio funkcijas palīdzību. Zane telefonu liek lietā gan pamatskolas, gan vidusskolas klasēs, un to varot izmantot visās tēmās, tikai skolotājam jāsagatavojas un jāpārzina tālruņa iespējas. Ja skolotājs ar telefonu neprot apieties gana labi, stunda var arī nesanākt un skolēni to izmantos savā labā.
Zane stundās daudz lieto arī planšetdatoru, ko uzskata par lielāku un daudzveidīgāku telefonu, kā arī mobilās aplikācijas, kas palīdz, piemēram, vizualizēt funkciju grafikus. Matemātikas aplikāciju ir daudz, arī bezmaksas - Math Formulae; Graph2Go; Mathematics; Easy Geometry utt. «Skolēniem patīk arī pašiem meklēt jaunas matemātiskas aplikācijas,» viņa stāsta. «Dažreiz skolēns ierodas stundā un ar aizrautību saka: skolotāj, es vakar atradu tādu un tādu aplikāciju, vai esat to apskatījusi? Prieks redzēt skolēnos to sajūsmu un apmierinātību, jo, pētot aplikāciju, viņš arī iepazīstas ar matemātiku.» Matemātisko aplikāciju latviešu valodā gan tikpat kā nav, tomēr tam ir arī savs pluss - skolēni tā vienlaikus mācās arī angļu valodu. Skolēni ir atvērti visam jaunajam, taču, pēc Zanes domām, skolotājs ir tas, kas neļauj aizmirst arī veco, jo ne jau visas lietas ir padarāmas saistošas tikai ar tehnoloģijām.