Semināra pirmajā daļā klātesošajiem bija iespēja uzzināt par Aivara un Pētera Žimantu gūto pieredzi šokolādes trifeļu ražošanas uzņēmuma Pure Chocolate attīstīšanā un eksporta tirgu apgūšanā. Pašlaik Pure Chocolate savu produkciju eksportē jau uz 15 valstīm, to skaitā Austrāliju un Japānu. Viennozīmīgi - personīgu kontaktu dibināšana ir ļoti svarīga eksporta tirgu apguvē. «Satiekoties vienu, otru, trešo reizi un veidojot ciešākas attiecības, iespējams radīt labu pamatu veiksmīgai sadarbībai. Mums vēl ir samērā maza pieredze šajā nozarē, tāpēc ir svarīgi veidot kontaktus ar profesionāļiem, kuri var papildināt mūsu kompetenci un palīdzēt biznesa attīstībā,» norāda P. Žimants. «Pamatā jaunu kontaktu dibināšanai izmantojam dažādas izstādes, kurās visefektīvāk var prezentēt savu un iepazīt citu piedāvājumu. Jaunu sadarbību veidošanā gan bieži vien liela loma ir nejaušībām. Piemēram, piedaloties izstādē Ķīnā, mums gluži nejauši izdevās iegūt produkcijas izplatītāju Ukrainas tirgū. Tas tikai liecina, ka ir jāmet kautrība pie malas, jo nekad nevar zināt, ko jaunās iepazīšanās sniegs,» teic Pure Chocolate vadītājs.
Savukārt semināra otrā daļa tika veltīta uzņēmēju savstarpējo kontaktu veidošanai. Aptaujātie semināra dalībnieki norādīja, ka šāda veida tikšanās ir ļoti svarīgas, un pozitīvi novērtēja iespēju veidot jaunus kontaktus ar citiem komersantiem un apmainīties ar pieredzi. Gandarījumu par tīklošanās semināru pauda arī Liene Pētersone, kura pati izveidojusi savu dizaina studiju un nodarbojas ar aksesuāru ražošanu un realizāciju. Liene norāda, ka šādi pasākumi ļoti palīdz jaunajiem uzņēmumiem iegūt zināšanas un apzināt perspektīvas. «Nav divritenis jāizgudro no jauna, un ir iespēja no citu uzņēmēju pieredzes smelties zināšanas sava biznesa attīstībai, neuzkāpjot uz tiem pašiem grābekļiem, jo, kā zināms - eksperimentēt biznesā ar nezināšanu ir dārgi,» skaidro Liene. Viņa gan piebilst, ka uzņēmēji Latvijā, vismaz patlaban, nav sevišķi aktīvi savstarpēju kontaktu dibināšanā.
Lienes teikto apstiprina arī SIA Dabba pārstāvis Jānis Ķesa, norādot, ka īpaši kūtri jaunu kontaktu dibināšanā ir tieši jaunie uzņēmēji, kuri visbiežāk gluži vienkārši baidās atklāt savas idejas un nevēlas ar tām dalīties.
«Jāatzīst, ka no dalības seminārā ieguvu vairāk, nekā biju gaidījis. Īpaši novērtēju iespēju uzzināt vairāk par Pure Chocolate pieredzi. Turklāt ļoti pozitīvi, ka šīs uzstāšanās laikā ikvienam semināra dalībniekam jebkurā brīdī bija iespēja uzdot jautājumus, tādējādi veidojot diskusiju un reālu domu apmaiņu. Katrā ziņā ir lieliski uzzināt jaunas lietas un smelties pieredzi savam biznesam,» stāsta Jānis.
Jāņa pārstāvētais uzņēmums nodarbojas ar ekoloģiskās kosmētikas ražošanu un var lepoties, ka produkcijas sastāvā tiek izmantotas 100% dabiskas izejvielas, turklāt 99% no tām tiek audzētas bioloģiskās saimniecībās. Uzņēmuma produkcijas kvalitāti arī apliecina Eiropā lielākās ekoloģiskās kosmētikas sertificētāja Ecocert piešķirtais sertifikāts. Patlaban Dabba kosmētika nopērkama teju visās lielākajās Latvijas pilsētās, bet nākotnē uzņēmums, protams, skatās arī pāri Latvijas robežām.
Šis nebija pirmais LIAA rīkotais tīklošanās seminārs šogad, līdzīgs pasākums norisinājās arī jūnijā, un tajā piedalījās 60 dalībnieku. Bet tiem uzņēmējiem, kuriem ir radusies interese paplašināt gan savu redzes, gan kontaktu loku, nākamā šāda iespēja būs 30. oktobrī, kad ar savu pieredzi dalīsies Aldis Circenis no Rīgas Krēslu fabrikas.Sīkāka informācija - LIAA mājaslapā www.liaa.gov.lv, pasākumu kalendārā.