Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Tūristu atsauksmes noder

Lasvegasa, Mančestra, Ženēva, Monterreja, Varšava, Tokija - šīs nav speciāli meklētas, bet atsauksmēs cita zem citas stabiņā atrodamas to tūristu dzīvesvietas, kuri ierakstījuši savas atsauksmes par vienu no Rīgas viesnīcām portālā Tripadvisor.com. Tie potenciālie pilsētas viesi, kuri vēl apsver, kur apmesties un kurā restorānā pusdienot, bieži vien izmanto dažādu interneta portālu piedāvājumu iepazīties ar citu ceļotāju atsauksmēm.

Autorizēšanās pasargā

Jau minētajā Tripadvisor.com tiek veidots gan viesnīcu, gan restorānu reitings, ko summē no ceļotāju atsauksmēm, bet, lai to ievietotu, jāautorizējas sociālajos tīklos. Savukārt, piemēram, viesnīcu rezervēšanas vietnē Booking.com pieejamas tikai to cilvēku atsauksmes, kuri patiešām nakšņojuši šajās viesnīcās. Viesu atsauksmes ir pieejamas gandrīz visās populārākajās viesnīcu rezervēšanas vietnēs, piemēram, Hotels.com un Expecia.com.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste saka - diezgan droši var teikt, ka lielākie nozares spēlētāji šādām atsauksmēm seko līdzi. Tomēr ir risks, ka negatīvās atsauksmes var mēģināt rakstīt arī konkurenti. «Ir labi, ja sistēma ir tāda, ka cilvēks, kurš viesnīcā nav nakšņojis, atsauksmi nevar sniegt. Tas pasargā no gadījumiem, kad cilvēks vēlas paust neapmierinātību ar viesnīcu, kurā nemaz nav bijis,» norāda S. Graikste. Viņa atzīst, ka asociācija nav pētījusi, cik lielā mērā klientu atsauksmes ietekmē viesnīcu un restorānu darbu, taču zina stāstīt, ka daudzi veic arī tiešo anketēšanu vai mutiski izvaicā klientu, kad viņš norēķinās par pakalpojumu: «Ja cilvēkam būs paticis, viņš to pateiks, bet pasaka arī negatīvo.»

Viesnīcas Roma vadītāja Linda Abu Meri Dienai stāsta, ka vienam no darbiniekiem ir pienākums katru rītu pārskatīt interneta vietnes. Ir bijuši gadījumi, ka istabenes ir sodītas par netīrību numurā, tomēr uz rakstīto vienmēr paļauties nevarot. Viesi reizēm sūdzas arī par to, ko tiešā veidā ietekmēt nevar, piemēram, troksni Vecrīgā; ar to cīnoties, šogad nomainīta daļa logu. Daudzi viesi izmanto iespēju aizpildīt anketu viesnīcas numurā, viesnīcai ir atsauksmju grāmata. L. Abu Meri novērojusi, ka viesi vietnē Booking.com labprātāk atstāj pozitīvas atsauksmes. Viņa pati uzticoties šai vietnei un lasot atsauksmes, dodoties kādā braucienā. Viesnīcas pārstāve gan šaubās, vai kādam konkurentam ir laiks nodarboties ar negatīvu atsauksmju rakstīšanu, pat ja tas būtu tehniski iespējams. Turklāt lielākajā daļā vietņu tomēr komentētājam ir jāautorizējas.

Viesnīcu topā Tripadvisor.com apmeklētāji pirmajā piecniekā ierindojuši viesnīcas Neiburgs, Dome Hotel & Spa, Bergs, Gallery Park Hotel & Spa un Radisson Blu Elizabete.

Lielākoties objektīvi

Vietnē Tripadvisor.com restorānu sarakstā ir 640 nosaukumu, un pirmajā vietā ir restorāns Vincents. Pirmajā piecniekā ir arī restorāni International SV, Folkklubs Ala pagrabs, Riverside House un Domini Canes. Folkkluba Ala pagrabs saimnieks Krišjānis Putniņš Dienai teic, ka Tripadvisor un Twitter ir tās divas vietnes, kurās parādās visvairāk komentāru, savukārt Facebook lapā cilvēki vairāk dalās ar informāciju par pasākumiem, bet neraksta par tiem komentārus. Viņaprāt, 85-90% komentāru ir objektīvi, turpretim daži esot «skaidri un gaiši nomelnojoši, un var atpazīt, kurš to rakstījis». Tripadvisor.com šobrīd atrodamas 788 atsauksmes par Folkklubu Ala pagrabs un 240 apmeklētāju fotogrāfijas no šīs vietas. «Ļoti daudzi cilvēki nāk tāpēc, ka izlasījuši internetā par mums. Pozitīvi ir tas, ka neviens uzņēmums šos komentārus nevar ietekmēt, nevar veidot sev reklāmu. Ja būs neatbilstoša bilde, uzreiz viesi uzrakstīs, ka realitātē bija pavisam citādi. No tā, kā cilvēki vērtē ēdienu un apkalpošanu, diezgan daudz var iemācīties,» uzskata K. Putniņš.

Dienas novērojumi gan liecina, ka atsauksmes var būt arī ar samērā savdabīgiem argumentiem - piemēram, kāds apmeklētājs pārmetis veģetāriešu restorānam, ka tajā nav neviena gaļas ēdiena, pamatojot, ka parastajā restorānā taču veģetāriešiem domāti ēdieni ir pieejami.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?