21% TV skatītāju reklāmas pauzēs pamet telpu, savukārt 19% paliek tajā pašā telpā, bet pievērš uzmanību kam citam, piemēram, raksta īsziņas, liecina pētījums. Aizvien biežāk cilvēki reklāmu un arī pārraižu laikā skatās citos ekrānos, piemēram, datorā, viedtālrunī, planšetdatorā. Daudzi reklāmu laikā mēdz izslēgt TV skaņu.
Eksperti gan norāda, jāņem vērā, ka aptaujā cilvēkiem tiek dota iespēja sniegt pareizas atbildes atbilstoši sabiedrībā valdošajiem priekšstatiem, kas var neatspoguļot reālo situāciju. Dati drīzāk liecina, ka cilvēki nevēlas atzīt, ka skatās reklāmas, uzsver eksperti.
«Ja jūs jautājat kādam, vai viņam patīk reklāmas, tad parasti atbilde nav sajūsmas pilns «jā»,» skaidro starptautiskā mediju koncerna Modern Times Group kanālu vadītāja Latvijā Baiba Zūzena.
«Pētījumā cilvēki norādījuši, ka vēlas skatīties ziņas un kultūras raidījumus, bet Lattelecom interaktīvās televīzijas dati liecina, ka patiesībā skatītāji pārsvarā izvēlas izklaidējoša rakstura pārraides,» uzsver Lattelecom Juridiskās daļas vadītājs Toms Meisītis un piebilst, ka par reklāmas efektivitāti var spriest pēc pārdošanas rezultātiem un reklāmas televīzijā ir ļoti daudz.
Mediju holdinga Baltijas Mediju alianse preses sekretārs Edžus Vējiņš uzskata, ka vislabākais veids, kā aiznest ideju līdz cilvēkam, ir izmantot reklāmu televīzijā, un par to liecina lielais reklāmu skaita pieaugums televīzijā gadu gaitā.
Latvijas Televīzijas (LTV) prokūrists Gints Miķelsons norādīja, ka Latvijas sabiedriskā medija koncepcijas izstrādes laikā ir veikts pētījums, kas parādījis, ka arī Latvijā ir vērojama tendence, ka skatītāji reklāmu un arī pārraižu laikā lieto datoru vai mobilo tālruni.
Uz G. Miķelsona jautājumu, kā sabiedriskās televīzijas aiziešana no reklāmas tirgus ir ietekmējusi tās attīstību Igaunijā, B. Zūzena atbildēja, ka tas ļāvis televīzijai fokusēties uz sabiedriskās televīzijas mērķiem un skatīšanās reitings ir ļoti augsts.
Nozare.lv un GfK pētījums veikts 2012. gada nogalē Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Pētījumā piedalījās respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem, kuri lieto internetu.
LETA