Zane Oliņa
Latvijai ir jāmeklē savs ceļš. No Singapūras un citu Āzijas valstu izglītības sistēmām varam mācīties, ko var paveikt tad, ja ir skaidri mērķi un izvēlēta atbilstoša stratēģija, kas tiek konsekventi ieviesta. Kā augstskolas mācībspēks ASV esmu strādājusi ar Singapūras elites studentiem, nenoliedzama ir viņu augstā motivācija, erudīcija, darba kultūra, domāšanas plašums. Singapūrieši ir mani visu laiku iemīļotākie studenti. Vienlaikus līdztekus milzu uzcītībai, spējai apstrādāt un iegaumēt lielus informācijas apjomus spēcīgi jūtama mūsu platuma grādiem neierasti liela pietāte pret autoritātēm, grūtības piedāvāt savus risinājumus un idejas ārpus dotā un jau ierastā rāmja. Singapūrā līdzīgi kā citās valstīs ar izciliem skolēnu sasniegumu rādītājiem primārā uzmanība valsts līmenī veltīta skolotāju kvalitātei - viņus rekrutē no labāko 30% skolu beidzēju vidus, kuriem vēl jāiztur stingra atlase.
Roberts Ķīlis
Izglītības ministrs
Tur, tāpat kā skaistajā piemērā ar Somiju, ir ārkārtīgi augsti rezultāti PISA pētījumos, bet zema motivācija mācīties. Sasniegt augstus rezultātus, bet atsist vēlmi mācīties nav tas, ko es gribētu redzēt Latvijā. Tieši otrādi, mērķis ir motivējošas un saistošas mācības. Tas nav jānoslāpē ar mērķi «iezubrīt» un sasniegt labākos rezultātus supertestos.