«Jautājums par gāzes iekārtu uzstādīšanu automobiļiem tika vērtēts jau 2010. gada sākumā, bet pēc gāzes cenu celšanās 2010. gada aprīlī tas atlikts,» skaidro Saeimas preses dienestā. Tagad gan, strauji ceļoties benzīna un dīzeļdegvielas cenām, Saeimas autobāze atsākusi veikt aprēķinus par izmaksām, kas saistītas ar gāzes iekārtu uzstādīšanu, un, ja tie rādīs ekonomiju, pāreju uz «gāzi» varētu iekļaut nākamā gada budžetā, informē preses dienests.
Valsts policijas pārstāve Sintija Virse savukārt norāda, ka policijā šobrīd tiek izskatīta iespēja aprīkot ar gāzi liela tilpuma benzīna dzinēja automašīnas - kravas automašīnas, autobusus, kas tiek izmantoti konvoja dienestam, taču pārējās automašīnas - ne.
Arī nesenajā VP transportlīdzekļu iepirkumā visas automašīnas esot ar dīzeļdzinēju un izmaksas to aprīkošanai ir dārgas, līdz ar to iespējamais ietaupījumus būtu mazs.
Arī prokuratūrā nav paredzēts tās rīcībā esošās 43 automašīnas apgādāt ar dabasgāzi, pamatojot to ar nelielo nobraukumu.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD) stāsta, ka tā rīcībā esošie transportlīdzekļi ir darbināmi ar dīzeļdegvielu un, arī plānojot atjaunot dienesta autoparku, nav paredzēts iegādāties ar benzīnu un gāzi darbināmus dzinējus.
«Jāņem vērā būtisks aspekts - kombinētā degvielas veida izmantošanai nepieciešams uzstādīt atsevišķus gāzes uzglabāšanas balonus, bet ātrās palīdzības mašīnās šādas iespējas ir ļoti ierobežotas,» - tā NMPD pārstāve Ilze Bukša.
Mašīnās esot izvietots arī liels skaits neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanai nepieciešamā aprīkojuma un aparatūras.
Dienestā gan uzsver, ka šobrīd reti kurš no lielā segmenta mikroautobusu ražotājiem piedāvā modeļus ar benzīnu un gāzi darbināmiem dzinējiem, bet, izvirzot šādu prasību jaunu transportlīdzekļu iepirkumā, to varētu traktēt kā konkurences ierobežošanu.
Arī Valsts ieņēmumu dienestā (VID) izmaiņas nav plānotas.
«Ja degvielas izmaksas būtiski pārsniegs plānoto finansējumu, nepieciešamības gadījumā tiks izskatīta iespēja samazināt nobraukuma kilometru normu,» skaidro dienestā.
Tiesa, drīzumā paredzēts 20 automašīnu nomas iepirkums, ar kurām plānots aizstāt tos transportlīdzekļus, kuru tehniskais raksturojums un ekspluatācijas izdevumi pārsniedz normālus rādītājus.
Arī Latvenergo iecerēs neietilpst automašīnu pielāgošana gāzes izmantošanai, skaidrojot, ka lielākā daļa uzņēmuma rīcībā esošo transportlīdzekļu ir ar dīzeļdzinējiem, kuru pārbūve par gāzes dzinējiem neesot tehniski iespējama.
Savukārt ieguldījumu benzīna dzinēju pārbūvei VID vērtē kā saimnieciski neizdevīgu, norādot uz papildu investīcijām, pauž Latvenergo pārstāve Ivita Bidere.