Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +16 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 23. septembris
Vanda, Veneranda, Venija

Velojoslas - ieguvums arī autovadītājiem

Pēc velojoslas marķēšanas Elizabetes ielā, Rīgā, gan sociālajos tīklos, gan citviet dzirdamas sūdzības par jaunradītajiem auto sastrēgumiem, taču mazāka uzmanība pievērsta pieaugušajai satiksmes drošībai. Starptautiska pieredze rāda, ka riteņbraucēju pārvietošanās pa ietvēm rada apdraudējumu ne tikai gājējiem, bet arī autobraucējiem - aiz ielas malā stāvošajām automašīnām, kioskiem, kokiem, reklāmas stendiem un citiem šķēršļiem pa ietvi braucošs riteņbraucējs autovadītājam nav pamanāms.

Krustojumos, ielu pagriezienos, automašīnai iebraucot vai izbraucot no sānu ielām, un vietās, kur ietve beidzas vai ir gājēju pārpildīta, riteņbraucēji mēdz burtiski «iznirt» mašīnu priekšā vai blakus tām.

Turpretim pa ielas braucamajā daļā marķētu velojoslu braucošs velosipēdists autovadītājam ir labi pamanāms jau pa gabalu. Turklāt viņam ir atvēlēta konkrēta braukšanas zona, tas nozīmē, ka vairs nav jābaidās, ka starp automašīnām pēkšņi uzradīsies ātrie riteņbraucēji, kas jūt apgrūtinājumu no manevrēšanas pa gājēju aizņemtajām ietvēm. No drošības viedokļa ideāli, ja velojoslas stoplīnija pie krustojuma atrodas nedaudz priekšā automašīnu apstāšanās līnijai. Jo tādējādi krustojumā zaļo gaismu gaidošais riteņbraucējs neatrodas autovadītāju redzamības «aklajā zonā». Vēl labāk, ja pie krustojumiem izveidoti kājas atbalsti, kā, piemēram, Skolas un Elizabetes ielas krustojumā, tā motivējot piestāt, netraukties pāri ielai, kad deg sarkanā gaisma.

Par nelaimēm neviens nedomājam, taču nevaram būt arī simtprocentīgi no tām pasargāti. Gan velosipēdistiem, gan sabiedriskajam transportam paredzētās nodalītās joslas krīzes gadījumā dod iespēju pārvietoties operatīvajam transportam. Arī šobrīd daudz kritizētajā Elizabetes ielā, kur iepriekš gan bija īsākas automašīnu rindas, taču tās lielākā skaitā sablīvējās pie krustojumiem.

Cita starpā velojoslām ir arī transporta plūsmas regulējoša funkcija - tranzīta transportu tās motivē nevis braukt cauri centram, bet to apbraukt. Kā rāda apsekojumi, arī Elizabetes ielas posmu no Eksporta ielas līdz Pulkveža Brieža ielai izmanto daudzi autovadītāji, kuri tikpat labi varētu braukt pa Eksporta un Hanzas ielu.

Netieši par ieguvumu autovadītājiem no velojoslām var runāt arī ceļu uzturēšanas kontekstā. Peļķes vasarā un laikus nenotīrīts sniegs ziemā, pazeminātas lietusūdens noteces un komunikāciju aku vāki, bedres asfaltā, kas autovadītājiem ir gan nepatīkamas, taču parasti izbraucamas, riteņbraucējiem var būt dzīvībai bīstamas. Velojoslas izveide nozīmē, ka pašvaldība attiecīgajā ielā uzņemas papildu saistības par to, lai brauktuve visu laiku būtu ideālā kārtībā. Un ne tikai vasarā, bet arī ziemā, jo, kā zināms, arvien lielāks skaits riteņbraucēju pilsētas ielās manāms arī sniegotajā sezonā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Fakti

Kopenhāgenā 1 km metro izmaksā tikpat, cik viss 320 km garais veloceliņu tīkls.

Katrs otrais brauciens ar auto pilsētā ir īsāks par 5 km.

Katrs veloceliņš palielina riteņbraucēju skaitu par 20%, samazina auto skaitu par 10%.

Ieņēmumi no velotūrisma Eiropā ir ap 44 miljardiem eiro gadā.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?