Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +15 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. septembris
Ilgonis, Ādolfs

Vides reklāma attīstās

Laikā, kad par nopietnu izaicinājumu ikvienam reklāmas vēstījumam kļuvusi straujā mediju fragmentācija, vides reklāma joprojām uzrāda stabilas pozīcijas citu mediju vidū un demonstrē attīstību ar pieaugošu efektivitāti gan Latvijā, gan Baltijas valstīs.

Izmanto iespējas, nevis taupa

Jau vairāk nekā 20 gadu vides reklāma ir stabils medijs Baltijas valstīs ar pastāvīgi pieaugošu tirgus daļu, kas jau šobrīd nodrošina 8,5-9% no kopējā mediju patēriņa. Brīvi pieejama vienmēr un visur, tā ir neatkarīga no indivīdu apzinātas izvēles mediju patēriņa jomā, taču reizē ir neuzbāzīga, ar unikālām iespējām sasniegt visplašāko auditoriju.

Šogad, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, vides reklāmas tirgu Latvijā raksturo uzņēmumu gatavība investēt līdzekļus vides reklāmā, maksimāli izmantojot medija sniegtās iespējas, nevis mēģināt ietaupīt resursus, samazinot reklāmas budžetu. Ja klients ir pārliecināts par izvēlētā medija un risinājuma efektivitāti, ir jūtama gatavība medijā investēt arī vairāk. Katrā ziņā paredzams, ka šogad saglabāsies reklāmdevēju tendence meklēt risinājumus ar vislielāko resursu atdevi.

Analizējot vides reklāmas klientu loku Baltijas valstīs, jāatzīmē, ka Igaunijā vides reklāmās liels ir vietējo ražotāju un pakalpojumu sniedzēju īpatsvars. Latvijā un Lietuvā tas ir nedaudz mazāks, tomēr ar tendenci palielināties. Ja raugāmies uz starptautisko klientu klāstu, tas ir gana plašs. Pēdējo gadu tendences pasaulē pierāda, ka plaši pazīstamie un «klasiskie» zīmoli savā reklāmas komunikācijā vides reklāmu izvēlas arvien vairāk - vidēji šo zīmolu vides reklāmas budžets ir 17%- 18%, attiecīgi vidējam zīmolam tie ir 9%. Savukārt zīmoli, kuri strauji attīsta savu popularitāti, vides reklāmās investē aptuveni 13% savu mediju budžeta. (Avoti: Mindshare / Millward Brown/ Brand Z / The Nielsen Company).

Jauni risinājumi ar integrētām tehnoloģijām

Sociālo tendenču un auditorijas dzīvesstila izmaiņas neizbēgami ietekmē arī vides mediju attīstību. Tāpēc Baltijas valstīs šobrīd progresē reklāmas risinājumi ar integrētām tehnoloģijām, piemēram, izmantojot mobilās tehnoloģijas - šobrīd Latvijā vairāk nekā 26% reģistrēto mobilo telefonu ir viedtālruņi, kuru izmantošanas īpatsvars pieaug ar katru dienu.

Pasaules praksē veiksmīgs izrādījies piemērs, kas apvieno tradicionālo reklāmas stendu un mobilo tehnoloģiju risinājumus, - nofotografējot un ielādējot mobilajā telefonā QR kodu no reklāmas plakāta, automātiski tiek reģistrēts attiecīgā produkta pirkums, un tas tiek nekavējoties piegādāts uz mājām.

Vēl viens būtisks jaunums vides reklāmas tirgū - Baltijas valstīs drīzumā tiks ieviests mūsdienīgākais reklāmas kampaņu plānošanas rīks Outdoor Impact. Latvijas, Lietuvas un Igaunijas vadošie vides reklāmas uzņēmumi ir vienojušies par šādas programmas nepieciešamību, lai vides reklāmas plānošana būtu līdzvērtīga ar citu mediju plānošanas iespējām. Starptautiskās sistēmas pamatā ir daudzi pētījumi un statistika, kas ļauj noteikt, cik daudz cilvēku pārvietojas konkrētajā vietā, kur atrodas vides reklāmas nesējs. Šo pētījumu pamatā ir gan patērētāja pārvietošanās paradumi, gan satiksmes, gan sabiedriskā transporta pasažieru un gājēju plūsmas, kā arī zinātniski atzinumi par reklāmas atdevi, ņemot vērā reklāmas stenda novietojumu attiecībā pret ceļu, tā izmēri, apgaismojums u. c.

TNS Latvia 2010. gada pētījumā 66% iedzīvotāju atzīst, ka viņiem patīk vai drīzāk patīk iegūt informāciju no reklāmām vides reklāmas stendos. Patērētāja pozitīvā attieksme pret mediju, arī milzīgā auditorija, jauni plānošanas rīki, ar kuriem uzrunāt precīzu mērķauditoriju, ir argumenti, kuru dēļ vides reklāmas risinājumi piesaista plašu uzņēmumu loku.

* Clear Channel Latvia valdes locekle

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?