Aptaujājot skolotājus un skolēnus, atklājas, ka iemesli, kas mudina nopietnāk pievērsties mācību darbam, ir visdažādākie. Vienā klasē valda pozitīvs sacensību gars, otrā līdzīgs mērķis bijis izvirzīts jau gada sākumā. Citā par pamudinājumu kalpojusi E-klasē pieejamā informācija par vidējām atzīmēm klasē. Atbalsta vecāki, skolotāji. Ceram, ka motivācija pieteikties un arī sasniegt labus rezultātus sekmju vērtējumā skolēniem ir spēju pierādīšana gan pašiem sev, gan pedagogiem vai vēl kādam, kura viedoklis ir svarīgs. Lai nu kā, bet labākas zināšanas ir neapstrīdams ieguvums katram!
Progresa līderi samulsuši
Kad Skolas Diena viesojas pie progresa līdera 5. klašu grupā Kārļa Videnieka Rīgas 77. vidusskolas 5.a klases, bērni mazliet mulst un, vaicāti, kas mudina labāk mācīties, atbild bikli: «Balvas... Gribas pārspēt citus... Gribas labākas atzīmes...» Arī vecāki liekot. Klases audzinātāja un matemātikas skolotāja Aija Mičule atzīst - nepatīk viņiem sliktas atzīmes: «Izlasīju par konkursu, arī paši bērni bija pamanījuši. Toreiz vēl pārrunājām, ka tieši 5. klasē mācīsimies par procentiem, un arī konkursā mācību sasniegumu progress tiek vērtēts procentos.»
Kad pirms brīvlaika viņa iepazinusies ar sekmju kopsavilkumu, priecīga konstatējusi, ka rezultāti tiešām kļuvuši labāki. «Neesmu gan novērojusi, ka bērni savā starpā daudz runātu par sekmju uzlabošanu. Es arī nemudinu, jo, kad pārāk mudina, sākas pretreakcija,» novērojusi skolotāja. Viņas klasē esot trīs meitenes, kurām ļoti labas sekmes. «Mēs viņas saucam par trejmeitiņām. Tieši viņas - Elīna, Zane un Sabīne - nāca un teica, ka jāpiesakās,» stāsta skolotāja Mičule.
Cīņas gars iekšā
Jēkabpils pamatskolas 4.b klases, kura vidējo klases atzīmi uzlabojusi par 11%, audzinātāja Ilona Bikovska atzīst: «Neko pārdabisku nedarām!» Viņasprāt, sekmes uzlabojušās tāpēc, ka skolēni saņēmušies, mazāk slimo un neiekavē mācību vielu. Savukārt Riebiņu vidusskolas 9.a klases audzinātāja Jeļena Vucāne stāsta, ka skolēni cits citu atbalstot, arī pedagogi iedrošinot. Klases meitenēm esot augsti mērķi izglītībā, un klasē valdot labvēlīga konkurence.
Bet Jelgavas Valsts ģimnāzijas 8.e klases audzinātāja Silva Sandra Dārzniece atzīst, ka savā 30 gadu pedagoga darbā novērojusi: 1. semestrī iešūpojas mācībām, un sekmes parasti ir nedaudz vājākas kā 2. semestrī. Ko līdzīgu Mēs varam labāk! viņa kopā ar audzināmo klasi uzsākusi jau mācību gada sākumā. Vienojušies - ja sekmes būs gana labas, pavasarī visi brauks divu dienu ekskursijā. «Cīņas gars ir viņiem iekšā,» saka skolotāja. Viņas skolēniem piemītot apņēmība īstenot to, ko vēlas, un visi iesaistās kopīgā mērķa sasniegšanā, jūtas atbildīgi cits cita priekšā.
Nepalaist vējā rezultātus
Analizējot datus, E-klase ar prieku paziņo, ka 45%no visām klasēm vērojams progress, savukārt 5% ir vērā ņemams progress. Mācību līmeni šajā semestrī īpaši uzlabojušas tās klases, kurās pagājušajā gadā skolēniem tik viegli nav bijis pie grāmatām nosēdēt - 2012. gads nācis ne vien ar apņemšanos labāk mācīties, bet arī vainagojies labiem rezultātiem.
E-klases redaktore Dita Blaua novēl arī pēdējā mācību ceturksnī nepalaist vējā sasniegtos rezultātus un turpināt tos uzlabot! «Savukārt tie, kuriem 2. semestrī E-klasē nav sabirušas tās labākās atzīmes, atcerieties: vēl ir laiks sekmes uzlabot un nepadoties pirmo grūtību priekšā! Ir naivi cerēt, ka nemācoties dzīvē izdosies kaut ko sasniegt. Ir jārada pamats tam, lai vispār kaut kas sanāktu. Un šis pamats ir zināšanas,» konkursa rezultātus martā komentē D. Blaua.
«Mēs nekad nezinām, kas dzīvē mums noderēs, tāpēc skolai ir jābūt kā vispārējam balstam, un skolēniem ir jācenšas tikt galā arī ar tiem priekšmetiem, kas, šķiet, diez vai kādreiz noderēs,» norāda Dienas mediju galvenais redaktors Guntis Bojārs.
Informācija par konkursu: www.diena.lv/skolas-diena un www.e-klase.lv.
Konkursu atbalsta Sabiedrība Tilde un Biznesa augstskola Turība. Hiphopa mūziķis GACHO konkursa atbalstam veltījis video klipu.